اهواز؛

بازسازی 4 دستگاه پمپ تراک سیمان و اسید شرکت ملي حفاري ايران

رئيس اداره نگهداري و تعميرات مديريت خدمات فني شرکت ملي حفاري ايران از بازسازی و بهینه سازی 4 دستگاه پمپ تراک سيمان و اسيد شرکت ملي حفاري ايران با صرفه جويي ارزي ٧٠ درصدي بازسازي و بهينه سازي خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن عبدالهي راد بیان داشت: از ويژگي اين دوره بازسازي، بهينه سازي و رفع اشکالات در طراحي اوليه اين تجهيزات بود که براساس الگوبرداري از آخرين فناوري روز انجام شد.

وی با بيان اينکه تجهيزات پس از بازسازي در چرخه عمليات قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اين اقدام زمينه ٧٠ درصد صرفه جويي ارزي نسبت به تامين هر دستگاه پمپ تراک جديد از خارج را فراهم می آورد.

عبدالهي راد وي با اشاره به اينکه اين اداره داراي واحدهاي تعميرات مکانيک، برق، ابزار دقيق و عمومي است، اظهار داشت: افزون بر اين واحدها، تعميرات بخش هاي مربوط به خدمات جنبي چاه مشتمل بر ادارات عملياتي لوله مغزي سيار، حفاري با هوا، لوله گذاري چاه، آزمايش و بهره دهي چاه و حفاري فروتعادلي نيز از سوي اين اداره انجام مي شود.

این مقام مسئول تعميرات جاري و اتفاقي را از ديگر فعاليت هاي اين حوزه برشمرد و افزود: در اين خصوص پارسال بيش از 2 هزار و ٥٠٠ مورد دستورکار صادره از سوي ادارات اعلام وصول و اجرايي شد و در بخش تعميرات در نواحي خشکي و دريايي کشور از جمله خانگيران، سراجه قم، صوفيکم، بوشهر، کيش و خارگ، تيم هاي تعميراتي به اين مناطق اعزام و تعميرات در محل صورت گرفت که در اين زمينه ٧٥٠ دستور کار صادره از سوي واحدهاي عملياتي به ثبت رسيد .

رئيس اداره نگهداري و تعميرات مديريت خدمات فني شرکت ملي حفاري ايران درباره تعميرات پيشگيرانه در اين بخش اذعان داشت: اين تعميرات براساس دستورالعمل هاي ارائه شده از سوي اداره مهندسي و برنامه ريزي تعميرات به صورت ماهانه، 3 ماهه، ٦ ماهه و سالانه انجام مي شود.

محسن عبدالهي راد شمار تجهيزات زيرپوشش اين واحد را ٩٠ پمپ تراک سيمان، اسيد و نيتروژن در بخش اداره کل سيمان و انگيزش چاه و در بخش تعميرات و نگهداري خدمات جنبي چاه بيش از ١٣٠ تجهيز از جمله لوله مغزي سيار، کمپرسورهاي حفاري با هوا،  UBD، پاور يونيت هاي لوله گذاري چاه و پمپهاي انتقال نفت آزمايش چاه عنوان کرد .

شرکت ملي حفاري ايران با بهره گيري از 74 دستگاه حفاري خشکي و دريايي و برخورداري از متخصصان و کارکنان مجرب هم اکنون بخش وسيعي از عمليات حفاري و خدمات فني و مهندسي مرتبط با اين صنعت را در  10 استان کشور بر عهده دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.