انتخاب معلم نمونه مبتنی بر سند تحول/حضور هنرمندان در مدارس

سخنگوی آموزش و پرورش از تغییر شیوه‌های انتخاب معلم نمونه مبتنی بر سند تحول در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،به مناسبت هفته معلم، مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از باشگاه خبرنگاران بازدید کرد.

وی در خصوص انتخاب معلم نمونه در سال جاری گفت: تمامی معلمان نمونه شهر تهران در طول هفته معلم معرفی می‌شوند.

انتخاب معلم نمونه مبتنی بر سند تحول/حضور هنرمندان در مدارس
ثقفی با بیان اینکه ملاک‌ها و معیارهای انتخاب معلم نمونه امسال، مبتنی بر سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: هرکس با دانستن این ملاک‌ها به طور کامل درمی‌یابد، که معلم واجد شرایط با چه ویژگی‌های شغلی، اخلاقی و شخصیتی انتخاب شده است.


سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: برای انجام این طرح ماه‌ها پیش نظرسنجی بین همکاران انجام شد تا نظرات آنها را در خصوص تغییر روش انتخاب معلم نمونه جویا شویم و بالغ بر 90 درصد نظرات روش قبل را نمی‌پسندیدند.

وی ادامه داد: طرح جدید بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، چراکه در روش قبل شایستگی‌ها به طور کامل در انتخاب معلم نمونه لحاظ نمی‌شد البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که در روش قبلی تنها برخی شایستگی معلم نمونه شدن را داشتند.

ثقفی عنوان کرد: با توجه به تغییراتی که در انتخاب معلم نمونه صورت گرفته، قرار بر این است مجمعی تشکیل شود تا این معلمان تجربه و الگوی‌های خود را مستند در اختیار سایرین قرار دهند.

انتخاب معلم نمونه مبتنی بر سند تحول/حضور هنرمندان در مدارس
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: با ایجاد این تشکل و عضویت معلمان نمونه در آن علاوه بر امتیازات درنظر گرفته شده برای آنها ، امکان دسترسی هرچه بیشتر روش‌های مناسب تدریس فراهم می‌شود.

ثقفی با بیان اینکه ممکن است در برخی از بخش‌های آموزش ضمن خدمت، تجربه معلمان نمونه مورد استفاده قرار گیرد، گفت: اکنون مراحل ابتدایی تشکیل این مجمع آغاز شده و اساس‌نامه آن در حال انجام است.

حضور مشاهیر کشور در مدارس
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از ابتکار جدید این نهاد خبر داد و گفت: از تمام افراد جامعه نظیر ورزشکاران، هنرمندان ،سیاستمداران دعوت می‌کنیم که یک زنگ در مدارس به عنوان معلم حضور یابند و در کلاس تدریس کنند؛ چرا که هر کدام از این افراد ظرفیت حضور برای تدریس در یک درس خاص را دارند.

وی بیان کرد: تاکنون با بسیاری از مشاهیر جامعه هماهنگی‌های لازم انجام شده و استقبال خوبی هم از آنها به عمل آمده است اما برخی از افراد که امکان ارسال دعوت‌نامه برای آنها وجود نداشته، می‌توانند با شماره هماهنگی 88963129 تماس بگیرند و حضور خود را در این طرح اعلام کنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار