دبیر جشنواره فیلم‌ کوتاه دانش‌آموزی «مدرسه»:

خدا را شکر که جشنواره ما به یک بنیان مستحکم رسید

نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی «مدرسه» در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی «مدرسه» در حوزه هنری با حضور عوامل برگزارکننده و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدا سیدجواد هاشمیان دبیر خبری جشنواره گفت: این جشنواره طرح شهاب آموزش و پرورش که شناسایی استعدادهای برتر را هدف قرار داده ایده کار خود قرار داد. از دیگر اهداف ما شبکه‌سازی مستعدین هنری است؛ یعنی دانش‌آموزان مستعد سراسر کشور وارد شبکه هنر شوند و به این عرصه راه پیدا کنند.

در ادامه امیرحسین اخوین دبیر جشنواره بیان کرد: خدا را شاکرم که این رویداد به بنیانی رسید که دوره چهارم آن برگزار شد. جشنواره اول در مدارس استعدادهای درخشان شروع شد که مجموعا از چهار مدرسه در شهر تهران، 80 اثر به دبیرخانه رسید. در دوره دوم 120 اثر از هشت مدرسه را ارزیابی کرده و در دوره سوم جشنواره ما کشوری شد و جنس اتفاقات آن فرق کرد و با توجه به حامیان به عنوان جشنواره ملی شناخته شد که از 20 استان، 666 اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد حدود 400 هزار بازدید اتفاق افتاد.

وی افزود: اتفاق مهم دیگر در جشنواره سوم، ارائه آثار شاخصی از استان‌ها و شهرهایی بود که در این زمینه بهای آنچنانی به آنها داده نمی‌شد.

وی ادامه داد: فضای جشنواره در دوره چهارم تغییر جدی کرد. چنانچه بخش داوری مردم، ارسال آثار از طریق فضای مجازی را می‌بینیم. از طرفی یکی از جوایز بچه‌ها شرکت در کارگاه‌‌های بعد از جشنواره است که این موضوع نسبت به دیگر جشنواره‌ها حسن بزرگی است. 

وی  عنوان کرد: اتفاق ویژه دیگری که در دوره سوم افتاد علاقه‌مندی و حضور مجامع هنری متعهد کشور بود.

اخوین اضافه کرد: کار ما قبل از عید آغاز شد که امیدوارم تعداد شرکت‌‌کنندگان نسبت به دوره قبل بیشتر باشد. دریافت آثار تا 30 خرداد ماه ادامه دارد. از 4 تیر تا 25 شهریور کار داوری مردمی را روی سایت انجام می‌هیم و اختتامیه 8 مهر در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

وی افزود: قوت قلب دوره سوم اثری به نام «رومیزی» بود که به جشنواره عمار ارسال شد و در بخش اصلی جایزه گرفت. 

این دبیر تصریح کرد: هدف اصلی ما فقط برگزاری جشنواره نیست؛ بلکه آموزش و شناساندن هنر به دانش‌آموزان در طول سال و درازمدت است. دیگر رویکرد اصلی ما انتخاب آثار شاخص از طرف مردم خواهد بود.

اخوین بیان کرد: فیلم‌های جشنواره ما در دبیرخانه خاک نمی‌خورند و پخش آنها در زمان‌های مختلف از طریق گوناگون انجام خواهد شد. یکی از این مکان‌ها شبکه کودک و نوجوان است که فیلم‌های برتر را پخش خواهد کرد.

وی در مورد جوایز برترین‌های جشنواره و بخش گرامیداشت اظهار داشت: در هر بخش جوایز نقدی و غیرنقدی داریم. از طرفی در اختتامیه سال گذشته از نفر برتر سازمان سمپاد تجلیل به عمل آمد و امسال نیز همین کار را انجام خواهیم داد.

محی‌الدین جبلی دبیر علمی جشنواره گفت: اهداف آموزشی و تربیتی در آثار جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است که در این راستا کارگاه‌های آموزشی در حین برگزاری و بعد از جشنواره انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان را به همین سادگی رها نمی‌کنیم.

وی افزود: امسال 100 دقیقه فیلم آموزشی تولید کرده‌ایم که این فیلم‌ها به سه بخش  «ایده و فعالیت» که در چند قسمت راجع به ایده‌پردازی و خلاقیت توضیح می‌دهد، دانش‌آموزان را با سیر تا پیاز قالب‌های هنری آشنا می‌کند و آموزش فیلمسازی می‌دهد، تقسیم می‌شود. در کل فیلم‌های ما در سایت جشنواره بارگذاری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: هیأت انتخاب ما شامل سفیر فیلم و سازمان سوره هستند و هیأت داوران هادی مقدم‌لو در بخش داستانی، هادی محمدیان در بخش انیمیشن، و در بخش علمی علی امرالهی است.

وی ادامه داد: بخش نقد عکس و نقد فیلم را هم داریم که در آن فیلم‌های دانش‌آموزی جشنواره سال گذشته نقد و بررسی می‌شوند. همچنین بخش عکس‌نوشته‌ها که در آن آموزش فیلمسازی در قالب نوشته صورت می‌گیرد.

در پایان مراسم از تیزر جشنواره رونمایی شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار