رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سفر یک روزه وزیر بهداشت به ساری خبر داد و گفت: طی این سفر پروژه‌های متعددی افتتاح می‌شود.

جان‌بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: طی این سفر، 3 پروژه مرکز جامع سرطان، مرکز جامع بیماران کلیوی و بیمارستان 217 تختخوابی امام خمینی آمل و تعدادی پروژه‌های کوچک‌تر توسط وزیر بهداشت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پروژه 100 تختخوابی مرکز جامع سرطان عنوان کرد: مرکز جامع سرطان استان مازندران دارای بخش‌های رادیوتراپی، شیمی درمانی سرپایی، شیمی درمانی بستری، جراحی تومور، پیوند مغز و استخوان، پژوهشکده سرطان و آزمایشگاه فوق تخصصی سرطان‌شناسی بوده که بخش شیمی‌درمانی سرپایی آن شامل 2 بخش خون‌شناسی و سرطان‌شناسی است.

جان‌بابایی هزینه ساخت و تجهیز این مرکز را 18 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون 12 میلیارد تومان برای ساخت و 6 میلیارد تومان برای تجهیزات در این مرکز توسط دولت هزینه شده که البته به غیر از این 18 میلیارد، یک و نیم میلیارد تومان توسط خیرین در این بیمارستان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بخش‌های مرکز جامع بیماران کلیوی را این گونه معرفی کرد: پروژه مرکز جامع بیماران کلیوی شامل 50 تخت در قالب 4 بخش دیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل سرپایی، کلینیک ویژه نفرولوژی و داخلی، کلینیک ویژه اورولوژی و جراحی، کلینیک ویژه قلب و کلینیک زنان است.

وی افزود: در این مرکز دو و نیم میلیارد تومان برای تجهیزات و 5 میلیارد تومان برای ساخت هزینه شده است. از طرفی ساخت این دو مرکز در شهر ساری یکسال به طول انجامید.

جان‌‌بابایی تصریح کرد: بیمارستان 217 تختخوابی امام خمینی آمل واقع در مسیر جاده هراز، ورودی شهر آمل، شامل بخش‌های اورژانس، ccu، Icu، سی تی اسکن، آزمایشگاه، آنکولوژی، جراحی داخلی و اطفال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پرداختی دولت کنونی را برای تجهیز بیمارستان 217 تختخوابی امام خمینی آمل، 14 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ساخت این بیمارستان بیش از 7 سال پیش آغاز شده و تجهیز آن در این دولت صورت گرفته است.

وی یادآور شد: 3 پروژه  به صورت حضوری توسط وزیر بهداشت افتتاح و پروژه‌های کوچک‌تر همچون ساخت مراکز بیمارستانی، اورژانس‌های بیمارستانی، بخش‌های ویژه و مراکز بهداشتی درمانی روستایی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار