زنجان؛

توصیه کارشناسان برای اقدامات ضروری محصولات باغی

مدیر امور باغبانی استان زنجان در جهت اقدامات ضروری برای محصولات باغی توسط باغ داران در فصل بهار تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اوجاقلو با بیان اینکه در استان زنجان 65 هزار هکتار اراضی باغی موجود است گفت: 14 هزار هکتار از آن به صورت نهال می باشند و هنوز به باردهی اقتصادی نرسیده اند.

وی افزود: اقداماتی که باید در فصل بهار صورت گیرد، مدیریت کف باغ می باشد که بایستی کشاورز نسبت به حذف علف های هرز اطراف درختان میوه اقدام نماید.

مدیر امور باغبانی استان زنجان بیان کرد: در باغات سیب از کندوی عسل استفاده شود تا بعد از گلدهی درختان با فرآیند تلقیح توسط زنبور عسل تعداد میوه بر روی درختان افزایش پیدا کند.

اوجاقلو با اشاره به اینکه باغداران در فصل بهار باید به تغذیه و کود دهی باغات خود توجه نمایند افزود: ظاهر درختان و رنگ برگ های درخت نشان دهنده ی کمبود های موجود در آن می باشد ، برای رفع کمبود های عناصر غذایی باید از کود ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید هر روز و یا هر هفته درختان خود را مورد بررسی قرار دهند و با مشاهده ی آفات و علائم بیماری نسبت به سم پاشی درختان اقدام نمایند.

مدیر امور باغبانی استان زنجان در ادامه گفت: با توجه به اینکه هوا گرم تر می شود نیاز آبی درختان بیشتر شده و کف باغ نیز خشک تر می شود لذا باید به آبیاری به موقع باغات دقت شود مخصوصا بعد از اینکه درخت میوه تولید کرد.

اوجاقلو افزود: در باغات انگور حتما باید هرس صورت گیرد، و آمادگی های لازم برای ایستاده کردن باغ انگور صورت گیرد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.