هرج و مرج در شرکت "بن لادن" به دنبال سقوط بهای نفت

کاهش بهای نفت، شرکت ساختمانی اسامه بن لادن را با مشکلات بسیاری روبرو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی کالر، کارکنان اخراج شده شرکت خوشه ای ساختمانی "گروه سعودی بن لادن" که پیشتر متعلق به خانواده "اسامه بن لادن،" سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده بود، تجهیزات و اتوبوس های این شرکت را آتش زدند. این شرکت ساختمانی در عربستان سعودی چندی پیش به دلیل کاهش بهای نفت بیش از 50 هزار نفر از کارکنان خارجی خود را اخراج کرد.

آتش نشان ها موفق شدند آتش را خاموش کنند. اخراج کارکنان این شرکت اعتراضات بسیاری را در مکه و جده -- که دفاتر این شرکت قرار دارد – به دنبال داشت. برخی از این کارکنان اعلام کردند چند ماه است حقوق نگرفته اند.

یک فرد آشنا به این حوادث در گفتگو با وال استریت ژورنال اعلام کرد: شرکت "گروه سعودی بن لادن" به تعهدات خود بسیار پایبند است. امکان ندارد این تعداد معترض را بدون حقوق در خیابانها رها کند.

زمانی که هر بشکه نفت در سال 2014 بیش از 100 دلار معامله می شد، گروه سعودی بن لادن سود زیادی در عربستان بدست آورد و پروژه های چندمیلیارد دلاری آغاز کرد؛ اما حالا با کاهش بهای نفت، کشورهای وابسته به طلای سیاه -- همانند عربستان سعودی -- برای پروژه های ساخت و ساز خود با مشکل بودجه مواجه شده اند.

در نشست دوحه در ماه آوریل، مقامات سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با فریز کردن تولید نفت موافقت نکردند. به دنبال بی نتیجه ماندن نشست دوحه، سطح تولید نفت خام بوسیله کشورهای عضو اوپک در ماه آوریل به 32.64 میلیون بشکه در روز رسید.

گروه سعودی بن لادن 85 سال پیش بوسیله پدر بزرگ اسامه بن لادن تأسیس شد. شرکت بن لادن یکی از بزرگترین شرکت ها در خاورمیانه است که در یک سال گذشته به سبب سقوط بهای جهانی نفت با مشکلات مالی بسیاری مواجه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار