رییس سازمان امور دانشجویان از تاسیس شعبه برخی دانشگاه‌های ایرانی در افغانستان خبر داد.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسائل علمی، پژوهشی، فناوری و مبادلات دانشجویی از جمله نکات تفاهم نامه‌ منعقد شده در سال 91 بین وزارت علوم و وزارت تحصیلات عالی افغانستان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران ظرفیت مناسبی برای ایجاد روابط بین المللی دارند، اظهار داشت: در این تفاهم نامه مبادله دانشجو بین دو کشور ایران و افغانستان در خصوص اعطای بورس تحصیلی و ادامه تحصیل دانشجویان افغان در مقاطع تحصیلی مختلف با هزینه شخصی خود، پیش بینی شده است.

صدیقی درباره تعهد ایران نسبت به اعطای بورس به دانشجویان افغان، بیان کرد: انتخاب بهترین جوانان افغان در پذیرش نهایی آزمون سازمان سنجش که در افغانستان برگزار می شود برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صورت می گیرد همچنین افغانستان در مقطع دکتری، چند برابر ظرفیت را برای مصاحبه و پذیرش نهایی به دانشگاههای ایران اعلام می کند.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: از دیگر تعهدات این تفاهم نامه، تجهیز کتابخانه‌ها و بررسی نحوه ارسال کتاب به دانشگاههای افغانستان، تسهیل در صدور ویزا برای استادان دو کشور است که مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. همچنین قرار است همکاری ها در راستای ارزیابی و اعتبارسنجی دانشگاه‌های افغانستان بیشتر شده و سازمان سنجش هم تجربیات خود در برگزاری آزمون‌های متمرکز را در اختیار این کشور دوست و همسایه گذارد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر مرکز جامعه المصطفی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی در کشور افغانستان شعبه دارند و همکاران ما برای رفع مشکلات این سه دانشگاه در افغانستان در تلاش هستند تا آنها بهتر بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند. امیدواریم در چارچوب سیاست‌های دولت افغانستان و قول‌های همکاری که داده‌اند، شعبه‌های جدید این دانشگاهها را در آن کشور تاسیس کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
کارمان به کجا رسیده که مبادله بورسیه دانشجو ی میکنیم با افغانستان . !