باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

"رژیم سعودی" کدام موشک دوش پرتاب را به سوریه "ترانسفر" کرد؟ + تصاویر

رژیم سعودی یک مدل از موشک‌های دوش پرتاب را به سوریه برای سرنگونی جنگنده‌های سوری ترانسفر کرد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست‌های تکفیری داعش 5 سال است که با کمک‌های برخی کشورهای منطقه همچون عربستان و قطر در سوریه جنایت می‌کنند.

این تروریست‌ها از انواع ابزارهای نظامی برای حمله به مواضع ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه استفاده می‌کنند و یکی از این ادوات موشک های دوش پرتاب (Shoulder Fired Missile) است.





**رژیم سعودی مسئول ترانسفر موشک های دوش پرتاب به سوریه

عربستان سعودی یکی از کشورهای مداخله کننده در سوریه بوده که از طریق تاکتیک جنگ نیابتی آتش جنگ در این کشور را شعله ور می‌کنند و ادوات پیشرفته تروریست‌ها مدیون کمک‌های مالی و لجستیکی انبوه "ریاض" است.


"عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی  گفت: هیچ جایی برای  "بشار اسد"، در آینده این کشور نیست. اگر نظام سوریه و هم پیمانانش جدیت به خرج ندهند، طرح جایگزینی را برای سوریه بدون اسد خواهیم داشت. الجبیر گفت: بشار اسد باید میان برکناری به شکل مسالمت آمیز یا برکناری با زور یکی را انتخاب کند.

وی همچنین افزود: گفتگوها درباره عملیات زمینی در سوریه با ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا همچنان ادامه دارد. اگر ائتلاف آمریکا تصمیم بگیرد دست به عملیات زمینی در سوریه بزند عربستان آماده مشارکت در عملیات است. وزیر خارجه سعودی عنوان داشت:  مشخص است که دست‌یابی معارضان به موشک‌های زمین به هوا می‌تواند موازنه قوا را در سوریه تغییر دهد؛ همان‌گونه که در افغانستان پیش از این تغییر داد.

در این رابطه  "عمران الزعبی،" وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه تلفنی با شبکه الاخباریه سوریه گفت: عربستان و ترکیه مسئول ریخته شدن هر قطره خون در شهر "حلب" هستند. این دو کشور همچنین مسئول تمامی رخدادهای سوریه می باشند.

وی گفت: عربستان و ترکیه به گروه های تروریستی در سوریه دستور داده اند که حملاتی را علیه ارتش و غیرنظامیان در حلب انجام دهند. تروریست ها و حامیانشان هر زمان و در هر منطقه ای که تلاش هایشان به ثمر ننشیند برای انفجار اوضاع در مناطق دیگر تلاش می کنند.

یکی از تسلیحاتی که رژیم سعودی و همپیمانانش در اختیار تروریست‌های تکفیری قرار می‌دهند، موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته "اف-ان-6 (FN-6) " است که قابلیت از بین بردن هواپیماها تا برد 6 کیلومتر را دارد.

 روسیا الیوم نیز گزارش داد:  تروریست ها با موشک دوش پرتاب  "اف-ان-6 (FN-6) " که ساخت چین است، اخیراً 2 فروند جنگنده سوری را هدف قرار داده اند. موشک دوش پرتاب  مذکور که برای سرنگون کردن هواپیما به کار می رود ، در چین " تیر پرنده " نامیده می شود. بر اساس این گزارش، فیلمی نیز در یوتیوب پخش شده که نشان می دهد تروریست ها موشک های دوش پرتاب را برای سرنگون کردن هواپیماهای جنگی شلیک می کنند.




***مشخصات موشک "FN-6"

"اف-ان-6 (FN-6) " یک موشک دوش پرتاب (Shoulder Fired Missile) است که حدود 16 کیلوگرم وزن داشته و تا ارتفاع قریب به 4 کیلومتری می‌تواند هواپیماهای جنگی و هلیکوپترها را هدف قرار دهد.







این موشک زمین به هوا بردی معادل 6 کیلومتر داشته و می‌تواند اهداف را مورد اصابت قرار دهد. موشک  "اف-ان-6  (تقریبا 1/5 متر)  و 72 میلی متر قطر، با هدایت مادون قرمز سرعتی معادل 600 متر بر ثانیه دارد.




"اف-ان-6 (FN-6) "ساخت کشور جمهوری خلق چین بوده و به کشورهایی چون مالزی، پرو، کلمبیا صادر شده است. جمهوری خلق چین موشک‌های دوش پرتاب  "اف-ان-6 (FN-6) "را توسعه داده و هم اکنون این موشک‌ها نقش یک سیستم دفاع موشکی کوتاه برد را برای این کشور ایفا می‌کند.


**جنگنده‌های سوری چگونه منهدم می‌شوند

سایت میلیتاری تودی (Military-Today) درباره قابلیت‌های موشک سطح به هوا   "اف-ان-6 (FN-6) " عنوان داشت: این موشک بر مبنای طراحی موشک "مستیرال" ساخته شده و از موشک‌های "استرلا" اتحاد جماهیر شوروی و "استینگر" ایالات متحده آمریکا الهام گرفته است.

این سایت ادامه داد: "اف-ان- 6 (FN-6)" سومین تولید موشک پرتابل جمهوری خلق چین است که توسط شورشیان سوری در سال 2013 میلادی (در مناطق مختلف این کشور ضد جنگنده های ارتش) مورد استفاده قرار گرفته است.

سایت میلیتاری تودی (Military-Today) با اشاره به خصوصیات موشک دوش پرتاب "اف-ان- 6 (FN-6)" عنوان داشت: این موشک در ارتفاع 3800 متری، بردی معادل 5/5 کیلومتر دارد و می‌تواند انواع هلیکوپتر و هواپیما که در ارتفاع پایین پرواز کنند را هدف قرار دهد.

سایت میلیتاری تودی (Military-Today) تأکید کرد: موشک‌های دوش پرتاب مذکور دارای سازوکار  "شلیک کن- فراموش کن(Fire and Forget) " هستند و در یگان‌های پدافندی مورد استفاده قرار می‌گیرند و طولی معادل 150 سانتی متر و قطری معادل 7 سانتی‌متر داشته و قابلیت شدید انفجار دارند.

این سایت تأکید کرد: موشک دوش پرتاب "اف-ان- 6 (FN-6)" لانچر  آن توسط دو خدمه حمل می شود و شباهت‌ هایی به موشک "استینگر (Stinger) " ایالات متحده آمریکا دارد.

رژیم سعودی تلاش می‌کند تا با آغاز دور جدید درگیری‌های میدانی این موشک‌ها را در اختیار تروریست‌های تکفیری قرار دهد تا آن‌ها بتوانند هواپیماهای ارتش سوریه را از بین ببرند و بتوانند پیشروی های بیشتری در استان های شمالی این کشور داشته باشند.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر عربستان وهابی مزدور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
نوبت مسلح کردن انصار الله یمن به پدافند هوایی است تا جواب خباثتهای ال یهود داده شود
آخرین اخبار