دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را مبنای تغییرات مفهومی و محتوایی در این نهاد دانست.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه های این نهاد براساس سند تحول بنیادین گفت:‌ در سند تحول آموزش و پرورش شش زیرنظام وجود دارد که از جمله آن می توان به  زیرنظام محتوایی اشاره کرد که برنامه آن تحت عنوان برنامه درسی ملی 2 سال قبل تدوین و تصویب شد و مبنای اصلاح و تغییر کتاب‌های درسی است.

وی با اشاره به شش زیر نظام سند تحول که شامل منابع انسانی، مدیریت راهبردی، منابع مالی، فضا و تجهیزات، ارزشیابی و پژوهش است،‌ ادامه داد: چنانچه این زیرنظام ها به صورت محتوایی و مفهومی مورد توجه قرار گیرد، اساس کار در آموزش و پرورش به خوبی شکل می گیرد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ضمانت اجرای سند تحول با بیان اینکه  شورای عالی انقلاب بر اجرای سند نظارت دارد؛ افزود: سند تحول یک قانون است که به تصویب  مجلش و شورای انقلاب فرهنگی رسیده است،‌هم چنین در برنامه ششم توسعه با صراحت به اشاره شده است. 

نوید ادهم در خصوص توجه به درس زبان انگلیسی هم گفت:‌ از برنامه‌های اصلی شورای عالی کیفیت بخشی به درس زبان است و تاکنون  بحث های  کارشناسی آن  انجام شده است.

وی اظهار کرد:‌ عوامل متعددی در  ضعف این درس وجود دارد که از عوامل تاثیر گذار در بهبود آن می توان به بحث تغییر کتاب‌ها در پایه هفتم و هشتم اشاره کرد.

تشکل‌های دانش‌آموزی مبتنی بر استعداد های دانش آموزان
نوید ادهم در خصوص ایجاد تشکل های مختلف دانش آموزی گفت:‌ دانش آموزان ذوق و استعدادهای  مختلف دارند بنابراین  همه دانش‌آموزان در یک تشکل شرکت نمی‌کنند و نیاز به ایجاد تشکل‌های دیگری هم هست تا پاسخگوی سلیقه تمام دانش‌‌آموزان باشد.

وی ادامه داد: اگر این فعالیت‌ها براساس محور درسی و  رعایت اصول آموزش و تربیتی طراحی و اجرا شود،‌گام مثبتی در آموزش و پرورش به شمار می آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار