مهم ترین اخبار اقتصادی هفدهم اردیبهشت ماه؛

سبقت ایران از قطر در برداشت میادین مشترک/نیاز ناوگان هوایی به 450 هواپیمای مدرن/گلوی چاه های کشور خشک شد

بخش خصوصی نیازمند آمار دقیق،رقابت شرکت های اروپایی و چینی در بازار پالایشگاه های پتروشیمی ایران و قاتلی به نام برداشت بی رویه از مهمترین عناوین اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برای دستیابی به تصمیم گیری های صحیح در حوزه صنعت و تجارت نیازمند ارائه آمارهای دقیق از سوی دولت هستیم.


یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: درحال حاضر کشور ما دست کم به 450 هواپیمای مدرن نیاز دارد.


در دوران پسابرجام با توجه به رفع موانع سرمایه گزاری شرکت های خارجی در ایران بسیاری از شرکت های مطرح در زمینه صنایع پتروشیمی وارد کشور شدند.


سرپرست مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سرمایه گذاری و حضور شرکت های اروپایی در صنعت پتروشیمی ایران با همکاری بانک های قاره سبز تسهیل می شود.



توزیع نامناسب بارندگی و نبود برنامه ریزی مناسب برای حفظ و ذخیره آب باعث شده سطح سفره های زیر زمینی در کشور به شدت کاهش یابد و اگر به وضعیت منابع آب در کشور توجه جدی نشود به طور حتم بحران امروز آب، در آينده به فاجعه تبدیل خواهد شد.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با انجام طرحهای توسعه ای توانستیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم به طوریکه میزان تولید روزانه از این میادین مشترک در سالجاری 131.3 میلیارد مترمکعب بوده است.


مدیرعامل پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس گفت: تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه بودجه تخصیص داده شده است.


عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنت نفت کشور گفت: تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از شرکت های کارفرمایی در صنعت نفت به هیچ وجه توجهی به اجرای شیوه نامه وزیر برای حمایت از ساخت داخل ندارد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار