نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی(20)؛

تامین بیش از 2میلیارد دلار اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی برای پالایشگاه بیدبلند

مدیرعامل پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس گفت: تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه بودجه تخصیص داده شده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عادل نژاد سلیم در حاشیه دومین روز برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که پروژه پالایشگاه بیدبلند دو برای هلدینگ خلیج فارس به واسطه تامین خوراک چندین طرح این شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه بودجه تخصیص داده شده و مابقی نیاز مالی این پروژه تا سقف 3 میلیارد دلار از محل منابع داخلی هلدینگ تامین می شود.
 
نژادسلیم گفت: هم اکنون 99.9 درصد پالایشگاه گاز بید بلند دو متعلق به هلدینگ خلیج فارس است و اسم این پالایشگاه به شرکت پالایشگاه گازی بید بلند خلیج فارس تغییر یافته است.
 
وی با بیان این که هم اکنون محل فاینانس و تامین منابع مالی بسیاری از پروژه های این شرکت همچون گچساران، لردگان، ایلام، هرمز، ونیران و هنگام مشخص شده است، گفت: در سال 94 تولید این شرکت به بیش از 19 میلیون تن و سود هر سهم این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران به 200 تومان رسیده است.
 
مدیرعامل پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس افزود: در سالهای 92، 93 و 94 به ترتیب میزان فروش داخلی هلدینگ خلیج فارس حدود 200 هزار میلیارد ریال، 302 هزار میلیارد  ریال و 262 هزار میلیارد ریال بوده است، در این میان به دلیل افت قیمت نفت و محصولات پتروشیمی در دنیا میزان فروش داخلی با وجود رشد حدود 2 درصدی به لحاظ وزنی، افت داشته است.
 
وی تصریح کرد: در سال 94 فروش داخلی این شرکت معادل 6 میلیون و 500 هزار تن معادل 3.4 میلیارد دلار بوده و فروش خارجی 8 میلیون تن معادل 4.3میلیارد دلار بوده است، به عبارت دیگر پارسال در مجموع 7.7 میلیارد دلار محصول پتروشیمی فروخته شده است.
 وی با اشاره به جایگاه چهل و چهارم هلدینگ خلیج فارس در میان شرکتهای پتروشیمی جهان گفت: تا پایان امسال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این رتبه به 32 خواهد رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، صندوق ، توسعه ، اعتبار ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
صندوق توسعه ملی یک نگاه هم به شرکت های معدنی وفلزات اساسی بکند..
آخرین اخبار