تابش: محیط زیست همچون جشنواره کودک برایمان اهمیت دارد

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معتقد است که حمایت نهادی چون رسانه ملی از این حرکت ملی بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند اهداف جشنواره را تا حدود زیادی محقق کند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز؛ عليرضا تابش گفت: ضروری است که نهادهای هنری و فرهنگی به حفاظت از محیط زیست توجه داشته باشند. بنیاد سینمایی فارابی طی سال 94 براساس دغدغه خود در مورد محیط زیست از طرح و ایده‌‏هایی، مشخصاً با همین رویکرد، که منجر به تولید فیلم شود حمایت کرده است.

وی ادامه داد: در مجموعه فعالیت‌‏های بنیاد، همان اندازه که احیای ژانرهای مهجور سینمایی اولویت محسوب می‌‏شود و یا در زمینه تولید آثار کودک فعالیت می‏‌کنیم، به همان اندازه مباحث محیط زیستی برای‏مان مهم هستند. سیامک شایقی با فیلم «ماه بر فراز جنگل» و احمد مهران‌فر با فیلم «خواب آب» و یا حتی فیلم بهنام بهزادی «وارونگی» که یکی از دو نماینده ایران در کن 2016 هستند، نشان از فعالیت هنرمندان سینما در این عرصه دارد. 

مديرعامل بنياد سينمايی فارابی یادآور شد: پس همانطور که ملاحظه فرمودید سه کارگردان شاخص سینمای ایران – بدون هیچ‏گونه سفارشی – بر اساس نگرانی‌‏های خود، اقدام به ساخت آثاری در ارتباط با حفظ محیط زیست، کم آبی و آلودگی هوا کرده‌اند. تأکید می‌‏کنم این فیلم‏‌ها، همگی بر اساس پیشنهادات سازندگانشان ساخته شده‏‌اند که البته بنیاد سینمایی فارابی هم ضمن استقبال از آن‌ها با توجه به محدودیت‏‌های منابع، از ایشان حمایت کرده است.

تابش با بیان اینکه جشنواره فیلم سبز اتفاق میمون و مبارکی است، تاكيد كرد: اگر این جشنواره بخواهد استمرار داشته باشد، راهی ندارد جز اینکه با تعریف و تبیین استراتژی، توده‏‌های متنوع و متعدد را با اهداف خود درگیر و همسو كند. بسیاری از موسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی در حوزه مسئولیت اجتماعی، خود را مکلف به انجام کارهای محیط زیستی می‌دانند. شناخت این موسسات و جلب همکاری آن‌ها بسیار با اهمیت است و نتیجه هم‌افزایی این شرکت‌ها با دست‌اندرکاران جشنواره فیلم سبز می‌تواند نتایج بسیار خوبی را رقم بزند. 

وی ادامه داد: بدیهی است مشارکت مستمر با نهادهای مربوطه، وجود دبیرخانه دائمی، رایزنی با کارشناسان خبره داخلی و خارجی در طول سال، سرمایه‌‏گذاری بر روی کودکان و نوجوانان و آگاهی‏‌بخشی نسبت به خطرات زیست محیطی، هر کدام، قدم‌‏هایی خواهد بود که تمام مردم به زودی خود را صاحب چنین رویدادی بدانند. البته حمایت نهادی چون رسانه ملی از این حرکت ملی بسیار تاثیرگذار است و اهداف جشنواره را تا حدود زیادی محقق کند.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز 24 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران (سینما فلسطین، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.