لرستان؛

جدیت بیشتردولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید جدیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بدری با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در سفر به لرستان مبنی بر اینکه استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، افزود: دولت باید در تحقق اقتصاد مقاومتی جدیت بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای قضایی استان گفت: مردم لرستان سال های سال است که در فقر و محرومیت به سر می برند و در بعضی از مناطق استان، مردم حتی از امکانات اولیه برای امرار معاش نیز بی بهره اند.

بدری افزود: در عمل، سال هاست که در استان لرستان اقتصاد مقاومتی تجربه می شود و دولت بهتر است که برنامه های خود را از استان های بزرگ و برخوردار آغاز کند.

وی گفت: عمده جوانان استان در بیکاری به سر می برند و امکانات لازم برای ازدواج وجود ندارد و هیچ یک از وعده های مسئولان محقق نشده است و هیچگونه تغییرات مثبتی در وضعیت معیشتی و رفاه و اقتصاد مردم به هر نحو ممکن صورت نپذیرفته است.

بدری افزود: صبر و بردباری مردم در تحمل مشکلات و محرومیت ها، مسئولان اجرایی را به خود نیاورده و هیچ برنامه و چاره اندیشی برای رفع این گرفتاری ها ارائه نشده است.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: بیش از ۷۰ درصد از مردم لرستان در وضعیت نامناسب و زیر خط فقر زندگی می کنند، آماری که طی دهه گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه به دلایل مختلف از جمله خشکسالی های اخیر و عدم سرمایه گذاری در بخش صنعت، بر دامنه و وسعت جمعیت فقیر استان افزوده شده است.

وی گفت: سرمایه گذاری هایی که سال های گذشته در بخش صنعت و تولید در بعضی مناطق استان صورت گرفت پس از آنکه از سوی دولت مورد حمایت قرار نگرفت، ورشکسته شده و یا در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند که در نتیجه آن هزاران نفر بیکار شدند.

بدری افزود: فقر، عوارض و تبعات فرهنگی، اجتماعی و روانی ناگواری برای مردم در پی داشته است؛ گسترش منازعات خیابانی، مهاجرت داخلی به کلانشهرها و خالی شدن روستاها و بلاتکلیفی تحصیلکردگان از جمله این پیامدها است که به وضوح می شود آثار و نشانه های آن را در استان مشاهده کرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: جدیت ، بیشتر ، دولت ، لرستان ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.