تقویم روزانه فوتبال

تولد بازیکن قرن میلان و سرمربی بارسلونا

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی 19 اردیبهشت (8 می) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است را مرور میکنیم.


*اولین مسابقه ایران در راه قهرمانی جام ملتهای 1972


19 اردیبهشت 1351 ، تیم ملی کشورمان در اولین مسابقه از جام ملتهای آسیا 1972 به مصاف تیم کامبوج رفت و توانست این تیم را با دو گل شکست دهد.


این مسابقات با حضور شش تیم و به میزبانی بانکوک تایلند برگزار شد و تیم ایران در نهایت توانست عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد. تیم ملی کامبوج نیز چهارم شد.


هدایت تیم ما آن زمان بر عهده محمد رنجبر بود.


*تنها جام اروپایی پاری سن ژرمن


8می 1996 پاری سن ژرمن به اولین و تنها عنوان قهرمانی اروپایی اش دست یافت. آنها در فینال جام برندگان اروپا ، راپید وین را شکست دادند و قهرمان شدند.


پاری سن ژمن اولین فینال اروپایی خود را تجربه می کرد در حالی که راپید وین تجربه دومش بود و در بار اول در سال 1985 نیز نایب قهرمان شده بودند.


این مسابقه در شهر بروکسل و در حضور 37 هزار تماشاگر برکزار شد و پی اس جی با یک گل حریف را شکست داد و قهرمان شد.


پاری سن ژرمن در سال بعد نیز دوباره به فینال رسید اما این بار یک بر صفر از بارسلونا شکست خورد و به جام نرسید.


تولد بازیکن قرن میلان و سرمربی بارسلونا 


*تولد بازیکن قرن میلان


8 می 1960 ، فرانکو بارسی مدافع و اسطوره باشگاه میلان متولد شد.


بارسی از سال 1977 فوتبال حرفه ای خود را از باشگاه میلان آغاز کرد و به مدت 20 سال و تا پایان دوران بازی اش در این تیم ماند. او 15 سال از این 20 سال را کاپیتان میلان بود. او همراه با این تیم 3 بار لیگ قهرمانان اروپا ، 6 بار قهرمان سری آ ، 3 بار سوپر جام اروپا و چندین جام دیگر را فتح کرد.


بارسی در جام جهانی 1982 همراه با تیم ملی ایتالیا قهرمان شد. در جام جهانی 1990 که ایتالیا سوم شد ، بارسی در تیم منتخب جام قرار گرفت و در جام جهانی 1994 او کاپیتان تیم ملی بود و در فینال در ضربات پنالتی از برزیل باختند و نایب قهرمان شدند. یکی از پنالتی ها ایتالیا را در فینال ، بارسی از دست داد.


در سال 1999 بارسی بهترین بازیکن قرن میلان شناخته شد و او همچنین در پایان قرن 20 در جایگاه نوزدهم 100 بازیکن برتر قرن 20 قرار گرفت.


بارسی در سال 1997 و پس از 719 بازی با پیراهن روسونری بازنشسته شد و باشگاه میلان پیراهن شماره 6 او را بایگانی کرد.


 تولد بازیکن قرن میلان و سرمربی بارسلونا


*تولد سرمربی بارسلونا


8 می 1970 لوئیس انریکه سرمربی بارسلونا متولد شد.


انریکه در پست هافبک راست و هافبک تهاجمی بازی می کرد و فوتبالش را از سال 1989 در تیم اسپورتینگ خیخون آغاز کرد . وی در سال 1991 به رئال مادرید پیوست و پنج سال در این تیم بازی کرد. او 213 بازی را برای کهکشانی ها به میدان رفت و 18 گل به ثمر رساند. انریکه در سال 1996 رئال را ترک کرد و به تیم رقیب بارسلونا پیوست. او هشت سال نیز در بارسا بازی کرد و در سال 2004 با پیراهن این تیم بازنشسته شد. انریکه 300 بار پیراهن آبی اناری ها را به تن کرد و 109 گل به ثمر رساند.


وی پس از بازنشستگی به مربیگری روی آورد و کارش را از تیم دوم بارسلونا آغاز کرد. او سپس یک فصل هدایت رم و یک فصل هدایت سلتاویگو را به عهده گرفت و از سال 2014 هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت.


 

تولد بازیکن قرن میلان و سرمربی بارسلونا

*تولد چند ستاره دیگر


امروز تولد بازیکنان بزرگ دیگری نیز هست. کلودیو تافارل ( 8 می 1986 ) دروازه بان سابق تیم ملی برزیل که 104 بازی ملی در کارنامه دارد ، لوسیو ( 8 می 1978) مدافع سابق تیم ملی برزیل و تیم های بایرن مونیخ ، اینتر میلان و یوونتوس و آندره آ بارزالی (8 می 1981) مدافع تیم یوونتوس و تیم ملی ایتالیا .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار