کرمان؛

خرما وکشمش جایگزین مناسبی برای قندوشکر در افراد دیابتی نیست

با اینکه می گویند مصرف خرما، کشمش و توت خشک، جایگزین مناسبی برای قند و شکر در افراد مبتلا به دیابت است ولی به این معنا نیست که این مواد خوراکی موجب بالا رفتن قند خون نمی‌شوند و یا به هر مقدار قابل مصرف هستند و مصرف آنها مضر است.

خرما وکشمش جایگزین مناسبی برای قندوشکر در افراد دیابتی نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،غذاهایی دارای نمایه گلیسمی بالای 70، در افراد مبتلا به دیابت محدودیت مصرف دارند؛ به عنوان نمونه نان سفید یا باگت، سیب‌زمینی پوره پخته‌شده و له‌شده، آب‌میوه به ویژه آب‌میوه‌های تجاری، آب هویج، هنداونه، طالبی و خربزه برای افراد مبتلا به دیابت محدودیت مصرف بیشتری دارد.

مصرف انواع عسل، خرما، توت خشک، رطب، انگور نیز برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه نمی‌شود.
میوه‌هایی از جمله مرکبات، انواع توت‌ها، سیب درختی، آلبالو، گیلاس، حبوبات و نان‌های حاوی سبوس، محدودیت مصرف کم‌تری برای افراد مبتلا به قندخون دارند.

توصیه می‌شود افراد مبتلا به دیابت یا قند خون بالا، سبزی‌های خوردن و سالاد را به همراه وعده‌های غذایی مصرف کنند زیرا موجب کاهش قند خون در افراد می‌شوند.

افراد نباید تمام قند مصرفی شان را با شیرین کننده های بدون قند جایگزین کنند هم چنین کسانی که دچار افت قند می شوند بهتر است

از مواد غذایی حاوی شیرین کننده های مصنوعی مثل نوشابه های رژیمی و دایت استفاده نکنند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار