ایجاد راهی برای امرار معاش اصناف پاكسازي شده ی جاده توس مشهد

معاون رئيس كل دادگستري خراسان رضوي در امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم گفت: شهرداري مشهد راهی برای امرار معاش اصناف پاكسازي شده ی جاده توس ایجادکند.

تاكيد دادگستري خراسان رضوي؛ایجاد راهی برای امرار معاش اصناف پاكسازي شده ی جاده توس مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سيد امير مرتضوي افزود: در پي پاكسازي جاده توس از سازه ها و وانت بارهاي اصناف مزاحم، شهرداري مشهد موظف است در صورت مراجعه صاحبان اين اصناف براي دريافت غرفه آنها را سازماندهي كند.

وی اظهار داشت: در اين پاكسازي افزون بر 60 وانت بار و سازه از حاشيه جاده توس جمع آوري شد و اقدامات قانوني لازم براي برخورد با آنها صورت گرفت.
وي ادامه داد: در اين چارچوب رضايت مندي شهروندان و پيشگيري از وقوع جرايم در اين منطقه مدنظر دادگستري بود.
معاون دادگستري خراسان رضوي گفت: خريد و فروش مواد مخدر و مشروبات الكلي، فروش اموال مسروقه و مزاحمت نواميس از جرايمي بود كه در جاده توس رخ مي داد.
وي افزود: پاكسازي اين منطقه و جمع آوري سازه ها و وانت بارها از بروز جرائم بعدي جلوگيري مي كند.
مرتضوي ادامه داد: لازم است شهرداري مراكزي براي اشتغال اين افراد در حريم شهري ايجاد كند تا كساني كه وانتها و سازه هايشان جمع آوري شده راهي براي امرار معاش داشته باشند.
وي گفت: دليل اصلي جمع آوري اين سازه ها پيشگيري از وقوع بزه بود بنابراين نبايد اين اقدام منجر به بروز بزه هاي ارتكابي جديد شود.
معاون خدمات شهري و محيط زيست شهرداري مشهد نيز در اين خصوص گفت: دست فروشي و فروشندگي با وانت از مصاديق سد معبر است كه طبق قانون بايد جمع آوري شود.
خليل الله كاظمي افزود: از آنجا كه سد معبر خلاف قانون است لذا شهرداري هيچ وظيفه اي در قبال ساماندهي مشاغل سد معبر ندارد.
با اين حال وي ساماندهي مشاغل مزاحم را از اصلي ترين رويكردهاي مديريت شهري ذكر و بيان كرد: مشاغل مزاحم و سد معبر دو مقوله جدا از يكديگر هستند.
معاون شهردار مشهد با اشاره به شناسايي 27 هزار واحد صنفي آلاينده و مزاحم در اين شهر ادامه داد: 60 درصد واحدهاي آلاينده و مزاحم قابليت استانداردسازي و فعاليت داخل شهر را دارند.
وي گفت: برخي صنوف با فعاليت در شهر مشكلاتي را براي شهروندان و آلودگيهاي زيست محيطي ايجاد مي كنند لذا انتقال مشاغل مزاحم كه قابليت استانداردسازي در داخل شهر را ندارند به بيرون از شهر در دستور كار مديريت شهري قرار دارد.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.