اراک؛

استان مرکزی میزبان همایش دستاوردهای بیماران خاص

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی گفت: همایش دستاوردهای بیماران خاص در دو استان کشور برگزار می‌شود که استان مرکزی یکی از این استان‌ها است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، حسن‌ بیگی در کمیته حمایت از بیماران خاص استان مرکزی با اشاره به برگزاری همایش دستاوردهای بیماران خاص به میزبانی دو استان کشور گفت : همایش و نمایشگاه دستاوردهای بیماران خاص در کشور به میزبانی دو استان برگزار می‌شود که یکی از این استان‌ها، استان مرکزی است.
وی افزود: باتوجه به اینکه برنامه‌ریزی سنگینی برای برگزاری این همایش انجام شده است، ما باید تلاش خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر این همایش و نمایشگاه در استان انجام دهیم، چراکه استان مرکزی در این نمایشگاه میزبان دستاوردهای 15 استان کشور است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: سمن‌ها ظرفیت خوبی به‌منظور کمک به بیماران خاص و جذب حمایت خیران حوزه سلامت و همچنین حمایت مردم دارند که از این ظرفیت‌ها باید به‌خوبی استفاده شود.
وی افزود: علاوه‌ بر خانه سازمان‌های مردم نهاد، اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز باید حضور پررنگی در حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در بحث ورزش داشته باشد و همچنین دیگر ارگان‌های دولتی نیز باید حمایت‌ها و اقدامات لازم را در قبال این افراد انجام دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی گفت : باتوجه به آمارهای اعلام شده از سوی انجمن حمایت از بیماران هموفیلی، در 3 سال گذشته در استان مرکزی، بیمار تازه متولد شده هموفیلی نداشته‌ایم که این امر بسیار خوشحال‌کننده است.
حسن‌بیگی افزود: جلسه کمیته حمایت از بیماران خاص باید در شهرستان‌های استان نیز تشکیل شده و مشکلات موجود در آنها مورد بررسی قرار گیرد و مباحثی مانند کمبود دارو، مشکلات اشتغال و غیره بیماران خاص که از سوی انجمن‌های حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اعلام شده باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی هم با اشاره به برنامه تحول نظام سلامت گفت : اجرای برنامه تحول نظام سلامت یکی از اقدامات ارزشمند دولت است که در این برنامه توجه ویژه‌ای به بیماران خاص و تسهیل نیازهای درمانی و رفاهی بیماران سخت درمان شده است.
فتح‌آبادی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی بر غلبه بر دیابت گفت: باید توجه ویژه ای نیز به این بیماران خاص شود و انجمن فعالی برای حمایت از این بیماران در نظر گرفته شود.
وی گفت: در سال 93 ، 1611 نفر بیمار خاص دراستان شناسایی و در سال 94 با افزایش 18 درصدی به 1905 نفر رسیده است که باید به منظور کاهش این میزان روند آموزش و پیشگیری را در دستور کار قرار داد.
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر در استان مرکزی 2500 بیمار خاص داریم که بیشترین آمار به ترتیب مربوط به بیماران ام اس با 1300 نفر، بیماران پیوند کلیه ای با بیش از 400 نفر و بیماران همودیالیزی با 400 نفر بیمار است.
دکتر طاهر احمدی افزود: استانداری و مسئولین دستگاههای دولتی مرتبط باید به NGO های بیماری های خاص کمک کنند تا این آمار کاهش پیدا کند.
وی افزود: با آزمایش های پیش از ازدواج و درمان بیماری دیابت می توان از بیماری هایی از جمله بیماری تالاسمی و همو دیالیزی که از جمله بیماری های خاص هستند نیز جلوگیری کرد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، حسن بیگی ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.