اقتصاد مقاومتی چقدر الویت وزارت ارشاد قرار گرفت؟

جنتی از میزان اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در وزارت ارشاد گفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست شورای عالی خانه هنرمندان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تفاوت آمار سرانه مطالعه با میزان فروش کتاب در سطح کشور گفت: مشکلی که ما در این خصوص داریم بحث مطالعه در کشور است چرا که علی‌رغم تنش‌هایی که برای گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌شود ما هنوز پایین‌تر از حد نصاب مطالعه هستیم این در حالی است که میزان کتاب‌ها و عناوین منتشر شده در سطح کشور بالا است و هر سال نیز افزایش می‌یابد اما میزان مطالعه کنندگان ما به این نسبت رشد پیدا نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که توسط صدا و سیما، رسانه‌ها، مطبوعات و اساتیدی که می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند در جهت ترویج کتابخوانی گامی برداریم تا الان هم کارهای خوبی در این زمینه انجام شده از جمله اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در زمینه برگزاری جلسات متعدد در این عرصه است. جلساتی که در آن تحت عنوان کتابخوان، مؤلفان کتابهایشان را عرضه می‌کنند، نقادان نقد و کسانی که کتاب خوبی مطالعه کرده‌اند آن را معرفی می‌کنند تا این اتفاق به بقیه هم سرایت کند.
 
 وی اظهار داشت: تفاوت بین سرانه مطالعه و فروش کتاب‌ها ناشی از این است که تعداد کتابخوان‌ها نسبت به آثاری که منتشر می‌شود کمتر است.
 
جنتی در ادامه درباره اقتصاد مقاومتی و تأثیر آن روی تولیدات سینمایی گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از وظایفی است که هم به عهده صدا سیما گذاشته شده و هم فرهنگ و ارشاد اسلامی. وظیفه‌ای که در آن سیاست‌های رهبری طی 26 بند ابلاغ شده است. یکی از موارد  مهمی که در این راستا باید صورت بگیرد ایجاد یک گفتمان در این عرصه است یعنی فرهنگسازی که طی آن فرهنگ صرفه‌جویی ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی و مواردی از این دست اجرا شود.
 
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این راستا از تمام ابزاری که در دست دارند باید بهره‌مند شوند. ابزاری چون کتاب،  فیلم‌های سینمایی و حتی فیلم‌های مستند، حوزه‌ هنرهای نمایشی و تجسمی و تمام مواردی که در این خصوص کمک می‌کنند. ما نیز طبیعتا این‌ها را جزو ضوابط و اولویت کاریمان قرار دادیم یعنی فیلم‌های که در جهت گفتمان‌سازی و فرهنگسازی برای اقتصاد مقاومتی باشند از اولویت بیشتری برخوردارند و بیشتر حمایت می‌شوند.
 
جنتی خاطرنشان کرد: حتی در حوزه مطبوعات نیز به همین ترتیب است و از مطبوعاتی که در این حوزه کار می‌کنند حمایت بیشتری می‌شود. این اقدام در حوزه کتاب نیز به همین صورت است و همین طور هنرهای نمایشی و دیگر هنرها هم به همین منوال هستند به عنوان مثال تئاترهایی که در این جهت مثلا سبک زندگی ایرانی – اسلامی را ترویج می‌دهند و یا آثاری که وجدان کاری را تقویت می‌کند و گسترش می‌دهد یا رویکردهایی که در خصوص اقتصاد مقاومتی و رفاه اجتماعی هستند طبق موارد مذکور مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اولویت صحیح است.
آخرین اخبار