باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

چرا ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" در "سواحل یمن" پهلو گرفت؟ + تصاویر

اخیرا یکی از ناوهای هواپیمابر آمریکا در بندر "عدن" مستقر گردیده که علت آن مبارزه با القاعده اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از یکسال از جنگ یمن می گذرد و تروریست های وابسته به القاعده و حامیان "منصور هادی" با حمایت لجستیکی رژیم سعودی جنگ را در اقصی نقاط یمن پیگیری می کنند.


** جنگ یمن بیش از 26 هزار کشته و زخمی داشت

بر اساس ارزیابی های منابع رسانه ای ، جنگ یمن بیش از 26 هزار کشته و زخمی داشته که علت آن  تاکتیک ایالات متحده آمریکا در تسلیح رژیم سعودی و همپیمانانش بود. به اعتقاد کارشناسان نظامی پادشاهی عربستان سالیانه میلیاردها دلار تجهیزات از آمریکا می خرد و این جنگ باعث رونق کمپانی های آمریکایی شد. 

اما اخیرا و با شدت گرفتن جنگ یمن ؛ پادشاهی عربستان که به این نتیجه رسید در تحولات میدانی توانایی رویارویی  با انصار الله  و ارتش این کشور را ندارد، به دنبال تاکتیکی بود تا مقاومت اسلامی یمن را غافلگیر کند و این راهبرد همان حضور نیروهای ویژه  آمریکایی در جنوب این کشور است.



**استقرار بالگردهای آمریکایی و ناوهواپیمابر "تئودور روزولت" در سواحل یمن؟!

شبکه خبری  پرس تی وی گزارش داد: رسانه‌های یمنی از ورود چندین بالگرد آمریکایی به یک پایگاه نظامی در این کشور عربی فقیر خبر داده‌اند.    شبکه "المسیره" اعلام کرد: ۱۵ بالگرد "آپاچی" و پنج بالگرد "بلک هاوک" وارد پایگاه "العند" در استان "لحج" شده‌اند.  دیگر گزارش‌ها حکایت از آن دارد که ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" به سواحل "عدن" در جنوب یمن رسیده است.



چرا ناو هواپیمابر




چرا ناو هواپیمابر



این در حالیست که کشتی "یواس‌اس باکسر" و دو ناوشکن امریکایی نیز در آب‌های نزدیک یمن مستقر هستند.  سروان "جف دیویس" سخنگوی وزارت دفاع آمریکادر این زمینه عنوان داشت:  در هفته‌های اخیر "تعداد بسیار کمی" از پرسنل نظامی همکاری با نیروهای وفادار به  "عبدربه منصور هادی"، رئیس جمهوری مستعفی یمن، و نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را آغاز کرده‌اند.  "دیویس" هدف از این همکاری را مبارزه با تروریست‌های القاعده در شهر بندری المکلای یمن عنوان کرد.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: "به نفع ما نیست که یک سازمان تروریستی کنترل یک شهر بندری را در اختیار داشته باشد و بنابراین ما در حال کمک (به نیروهای ائتلاف سعودی و هادی) هستیم."

یک مقام نظامی یمنی به شبکه المنار گفت: بیش از 200 سرباز آمریکایی با تجهیزات کامل نظامی به همراه ناو هواپیمابر روزولت آمریکا وارد خلیج عدن شدند. به گفته این مقام یمنی، اخیرا  یک فروند هلی کوپتر از نوع آپاچی و پنج فروند هلی کوپتر از نوع بلک هاوک وابسته به ارتش آمریکا وارد پایگاه "العند" شدند و تجهیزات نظامی از آنجا به استان "الضالع" در همجواری استان  "تعز" منتقل شد‌ه است.



چرا ناو هواپیمابر


چرا ناو هواپیمابر



کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که این اقدام ارتش آمریکا حمایت از ارتش پادشاهی عربستان برای مقابله با انصار الله پس از شکست مذاکرات صلح احتمالی در آینده  است.

"سید باقرحسینی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای با اشاره به  ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم سعودی در تهاجم به یمن گفت: عربستان خشمگین از ناکامی در جنگ یمن به جهت مقابله با انقلاب مردمی این کشور وارد عمل شد. سعودی ها گمان می کردند که ظرف یک هفته "صنعا" را به تصرف خود درخواهند آورد؛ اما به اهداف خود دست نیافتند.

وی گفت: عربستان در جریان تهاجم به یمن تلاش کرده است که از القاعده بر علیه مردم یمن حمایت کند. براساس گزارش های میدانی که وجود دارد ، جنگنده های سعودی برای تروریست ها چتر حمایتی ایجاد کرده اند و هیچ اقدامی برعلیه القاعده یمن صورت نگرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعزام مشاوران اطلاعاتی ویژه آمریکا گفت: ورود علنی "پنتاگون" نشان دهنده وخامت اوضاع است. هزینه های سرسآم آور جنگ عربستان با نیروهای مردمی یمن آنها را به این نتیجه رسانده است که با عنوان جنگ علیه القاعده حملات خود را شدت بخشند.


** چرا ناوهواپیمابر "تئودور روزولت" در بندر "عدن" پهلو گرفته است؟

سوال اینجاست که چرا ناوهواپیمابر "تئودور روزولت" در بندر عدن پهلو گرفته است؟ این ناو جنگی ارتش آمریکا در سواحل یمن به دنبال چیست؟ و آیا درگیری نظامی بین انصار الله و ارتش آمریکا روی می دهد؟



چرا ناو هواپیمابر




منابع رسانه ای معتقدند 100 نیروی ویژه آمریکایی برای مبارزه با تروریست های القاعده وارد جنوب یمن شده اند و به دنبال آن هستند تا از اشغال جنوب این کشور به دست القاعده جلوگیری کنند موضوعی که صحت آن جای سوال دارد.

در یکسال اخیر تروریست های القاعده با پشتیبانی ارتش پادشاهی عربستان در حال پیشروی در جنوب یمن بودند و لذا صحت ادعای مبارزه با القاعده و بعضا داعش خلاف واقعیت است چرا که نزدیکی ایدئولوژی عربستان و القاعده یک همکاری دو جانبه بین طرفین را ایجاد می کند. 

نکته دیگر قابل طرح اینکه انصار الله توانسته در یکسال اخیر با تمام توان در برابر تهاجم همه جانبه ائتلاف رژیم سعودی و همپیمانانش باایستد و هم اکنون قریب به 11 استان یمن در کنترل ارتش و مقاومت اسلامی یمن است.

در حقیقت پادشاهی عربستان که در حل معادله تحولات میدانی یمن ناتوان بود از ایالات متحده آمریکا و حضور نظامی این کشور کمک گرفت تا شاید استقرار آن ها در پایگاه نظامی "العند" در "لحج" (جنوب یمن) راهکاری برای مقابله با مقاومت اسلامی یمن باشد.

صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی انصار الله یمن در واکنش به خبر ورود نیروهای آمریکایی به جنوب این کشور در صفحه فیس بوک خود نوشت: آمریکایی‌ها اگر مطمئن بودند که طرح قرآنی و هوشیاری ملی در قبال طرح آمریکایی‌ها در برخی از مناطق جنوب وجود نداشت بار دیگر باز می‌گشتند در حالی که هیچ توجهی به القاعده، داعش و سرکرده‌های نظامی طرفدار آنها نداشتند. صماد تاکید کرد: الان فرصت فراهم شده و اگر یمنی‌ها شعار حمایت از یمن مقابل خطر آمریکا را بدون نیاز حتی به مقابله نظامی سر دهند موفق خواهند شد. در صورتی که دست روی دست بگذارید جنگ‌هایی رخ خواهد داد که آتشش همه را خواهد سوزاند.
 
وی بر اهمیت تلاش جدی و مسئولانه برای مقابله با اشغالگری با تمام تجهیزات داخلی تاکید کرد و گفت: زمام امور امروز دست خود یمنی‌هاست قبل از اینکه آمریکا اوضاع را به دست بگیرد و ملت را نابود کند. وی به بهانه‌های آمریکا برای اشغال یمن اشاره کرد و گفت: زمانی که حربه‌های آنها در داخل کارساز نباشد به ابزارهایی در منطقه به رهبری نظام سعودی برای رویارویی با طرح قرآنی رو می‌آورند.

جنبش انصار الله یمن مخالفت صریح خود را با حضور نیروهای ویژه آمریکایی در جنوب این کشور اعلام داشته و اقدام اخیر آمریکا به نحوی اشغال پنهان سواحل یمن در سایه سکوت نیروهای وفادار به "منصور هادی" است.


**گزینه مقاومت در یمن همواره روی میز است

انصار الله در جنگ های سال 2008 تا 2010 با ارتش پادشاهی عربستان نشان داده که گزینه مقاومت در برابر حمله نظامی همواره روی میز است و همین گزینه باعث شده تا سعودی ها مشتاق مذاکره با مقاومت اسلامی یمن باشند.

شاید یکی از تاکتیک هایی که آمریکا پیگیری می کند ؛ استقرار وبرنامه ریزی برای حمله به مواضع انصار الله باشد ؛ اما در ماه های اخیر نکته ای که مشخص بوده اینکه هر حمله ای به انصار الله با موشک "اورگان" ، "توچکا " ، "اسکاد" ، "قاهر" ، "صرخه" ، "نجم الثاقب" و ... پاسخ داده خواهد شد.

چرا ناو هواپیمابر

چرا ناو هواپیمابر

چرا ناو هواپیمابر



هشدار اخیر مقام ارشد انصار الله به این معناست که اگر ارتش آمریکا در یمن بخواهد علیه مقاومت اسلامی اقدامی صورت دهد با پاسخ سریع و سخت انصار الله مواجه خواهند شد؛ همانطور که ارتش پادشاهی عربستان این واکنش های مقاومت اسلامی یمن را در "نجران" ، "جیزان" ، "عسیر" به خوبی درک کرده است.

به نظر می رسد ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" در پوشش مبارزه با القاعده به دنبال مقابله با مقاومت اسلامی یمن است ؛ چرا که رسانه های غربی وابسته به آمریکا و انگلیس همچون "بی بی سی فارسی" حمایت خود را از القاعده اعلام کردند ؛ اما باید منتظر ماند و دید راهبرد آمریکا در استقرار این سازه عظیم دریایی درسواحل یمن چیست
؟


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/   
.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام. یعنی نمیشه یک موشک روی این ناوهواپیمابر فرودبیاد و این همه هواپیمای جنگی رو نابودکنه؟واقعا حتی یک گلوله توپ میتونه همه این هواپیماهای روی عرشه ناو رو منفجرکنه چون همشون مسلح به موشک و بمب و آماده(آلرت)هستن و انفجار یکیشون یعنی منفجرشدن همشون. خدایا خودت کمک کن تا یکی ازاین ناوهای هواپیمابرامریکا رو بزنیم اونوقت می بینیم چقدر معادلات عوض میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایکاش یه شب از خواب پاشی و بگن آمریکا نابود شده ودیگه کشوری به اسم آمریکا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
این بار خلاف همیشه امریکا سگ عربستان شد امریکا از داعش هم کثیف تر است
آخرین اخبار