ورود تکنولوژی نوین بزرگترین خواسته شرکت‌های ایرانی است

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: با ایجاد شرکت‌های مشارکتی در آینده نزدیک تکنولوژی روز دنیا را به کشور وارد می‌کنیم.

رضا خیامیان رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از پسابرجام  ارتباط ایران با کشورهای خارجی گسترش یافت به طوری که گروه‌های زیادی وارد کشور شدند و در جهت تبادلات تجاری مذاکرات مهمی صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: کشورهای خارجی به این مسله پی بردند که دیگر نمی‌توانند کالا را به صورت فله‌ای به ایران بفروشند بلکه باید به صورت مشارکتی و در ازای دریافت تکنولوژی باشد.

خیامیان بیان کرد: با شروع سال جدید و نامگذاری آن به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و بحث ده موضوع آن که برای پویاتر شدن اقتصاد مطرح شده است که روح تازه‌ای در برنامه‌های اقتصادی کشور و سازندگان داخلی دمیده است و تولیدکنندگان داخلی حس کردند پشتیبانی خوبی دارند و می‌توانند با خارجی‌ها با قدرت بیشتری وارد مذاکرات شوند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ادامه داد: ما با انجمن صنعت نفت ایتالیا تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌ایم و در حال حاضر با بزرگترین شیرسازان نفت ایتالیا در آستانه امضای تفاهمنامه جدیدی هستیم.

وی تصریح کرد: تفاهمنامه ما عملیاتی است و طرف ایتالیایی مقید شده که کارهای آموزشی برای نیروی انسانی را انجام دهند و در ورود تکنولوژی جدید به شرکت‌های داخلی نفت و فرآورده‌های نفتی یاری رسانند.

خیامیان تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم شرکت‌های مشارکتی ایرانی- ایتالیایی ایجاد کنیم تا با انتقال فناوری‌های روز دنیا نیازهای صنعت نفت را تأمین نماییم تا به صادرات جهانی وردو پیدا کنیم.

وی بیان کرد: دغدغه‌های فعالان حوزه نفت این است که از مسئولان می‌خواهند به آنها کمک کنند و تجمیع خرید از خارجی‌ها را به شرکت‌های خصوصی و داخلی واگذار نمایند تا با انجام این عمل پروژه‌های بزرگتری در آینده در کشور محقق شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تکنولوژی حفاری تونل های مترو
آخرین اخبار