اردبیل؛

شناسایی بیماری تب برفکی در استان اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: براساس آمار رسمی کارشناسان در شمال استان و قسمتی از جنوب استان ۴۰ کانون بیماری تب برفکی شناسایی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی افزود: به‌دنبال شیوع تب برفکی تعداد زیادی از احشام روستاییان و عشایر استان اردبیل تلف شدند که برای مقابله با این بیماری طرح ضربتی واکسیانسیون بر علیه تب برفکی از امروز آغاز شده است.

وی افزود: طرح ضربتی واکسیناسیون دامی استان با اولویت جمعیت دام عشایر در شمال استان اردبیل آغاز شده و در چند روز آینده کل جمعیت دامی استان در مقابل این بیماری واکسینه می‌شوند و مشکل شیوع بیماری که در بعضی از نقاط استان وجود دارد رفع می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: این طرح به مدت 20 روز کاری با اکیپ‌های دولتی و استفاده از توان بخش غیردولتی در سطح استان اجرا می‌شود و با اجرای آن روستاییان و دامداران مشکلی نخواهد داشت.

صالحی بیان کرد: براساس آمار رسمی که کارشناسان در کانون‌های بیماری مشاهده کردند اغلب دام‌های تلف شده از نوع گوساله و بره است ولی مشکل حادی در این زمینه وجود نداشته و برخی مطالب درج شده در سایت‌های خبری در مورد شیوع این بیماری صحت ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با توصیه به عشایر در مورد به تاخیر انداختن زمان کوچ خود اظهار کرد:‌ انتظار می‌رود عشایر زمان کوچ را به گونه‌ای تنظیم کنند که به فاصله یک هفته بعد از واکسیناسیون کوچ آغاز شود تا دام سالم وارد مراتع شوند و مشکلی در زمینه شیوع بیماری وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، شناسایی ، بیماری ، تب ، برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار