کرمانشاه؛

واکسینه شدن جمعیت دامی استان در مقابل بیماری ها

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه واکسیناسیون جمعیت دامی علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان مانند تب برفکی، آبله، شاربن، تب مالت، هاری انجام گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نادر پرور با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته 12 میلیون و 263 هزار و 457 نوبت واکسیناسیون برای جمعیت دامی استان صورت گرفته است گفت: 1350 مورد مراقبت فعال و غیر فعال، جهت بررسی و بیماری‌یابی نیز صورت گرفته است .
وی با بیان اینکه از این تعداد 10 میلیون و 525 هزار و 878 نوبت آن توسط بخش دولتی و یا در قالب قرارداد با بخش خصوصی و به شکل کاملا رایگان بوده است افزود: برای پیشگری از بروز مجدد بیماری لمپی اسکین ، تمام جمعیت دام سنگین واجد شرایط استان به تعداد بیش از 100 هزار راس به شکل کاملا رایگاندر زمستان سال گذشته واکسینه شد.
پرور  گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری بومی است که متاسفانه سویه جدیدی از آن برخی نقاط کشور را درگیر کرده که از طریق دام‌های قاچاق وارد کشور و استان کرمانشاه شده و برای پیشگیری از بیماری تب برفکی هم فاز سراسری مایه‌کوبی را پاییز سال 94 اجرا کردیم و بیماری تحت کنترل درآمد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.