حافظی در جلسه شورای شهر مطرح کرد؛

بالا بودن میزان نیترات آب در شهرک رسالت/فاجعه زیست محیطی در مزارع کشاورزی تهران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: میزان نیترات آب در شهرک 15 هزار نفری رسالت بالاست و این امر یک فاجعه زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعلام آمادگی شورای شهر تهران برای حل مشکلات شرکت آب وفاضلاب با مناطق شهرداری تهران، اظهار داشت: این کار اجرایی است و باید شهرداری آن را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در جنوب بزرگراه آزادگان غرب اتوبان بهشت زهرا شرق اتوبان شهید کاظمی یک مجموعه 15 هزار نفری در شهرک رسالت زندگی می‌کنند، افزود: در حال حاضر این شهرک به شبکه آب شهری متصل نیست در حالی که چاه‌های جذبی در این شهرک وجود دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، اضافه کرد: در حال حاضر آب شرب این شهرک 15 هزار نفری از محل چاه‌های عمیق تامین می‌شود به همین منظور نگرانی در خصوص بالا بودن میزان نیترات آب و همچنین نداشتن استاندارد مطرح می‌شود چرا که بالا بودن نیترات آب یک موضوع تهدید کننده برای شهروندان است.

حافظی با تاکید بر اینکه بخشی از فاضلاب منازل این شهرک در سطح کوچه‌ها و مزارع کشاورزی جاری شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: متأسفانه چندین هکتار از مزارع کشاورزی که در حاشیه شهرک وجود دارند توسط آب فاضلاب خام آبیاری می‌شود که یک فاجعه زیست محیطی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارتخانه بهداشت، درمان وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست کشور باید در خصوص این موضوع پاسخگو باشند، گفت: منتظر پاسخگویی از سوی این نهادها هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار