سالاری در جلسه شورای شهر مطرح کرد؛

نمایندگان کمبود آب تهران را جدی بگیرند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید برای حل کمبود آب تهران نمایندگان به این موضوع توجه و مشکلات شهروندان را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه موضوع آب یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات شهر تهران است، اظهار داشت: باید برای حل آن نمایندگان به این موضوع توجه و مشکلات شهروندان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه شورا تا به امروز با سازمان آب و فاضلاب تعامل خوبی داشته است، افزود: در گزارش منطقه 16 نیز 98 درصد فاضلاب این منطقه تکمیل شده اما در منطقه 4 در زمان مدیریت آقای جاوید اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته بود ولی امروزه تعامل خوبی بین برخی از بخش ها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به  نخستین کنفرانس ملی احیای رودخانه‌ها و رود دره‌های شهر تهران که روز گذشته با همکاری شهرداری و وزارت نیرو برگزار شد، یادآور شد: امیدواریم اقدامات تنها در حد همایش و کنفرانس باقی نماند و به سمت عمل پیش برود.

سالاری با تأکید بر اینکه بر اساس گفته های سازمان آب و فاضلاب عمر لوله‌های فاضلاب حدود 50 سال است، گفت: با توجه به آغاز شبکه فاضلاب شهر که از سال 73 شروع شده و امروز در سال 95 همچنان ادامه دارد که این یعنی گذر از 22 سال عمر لوله ها در حالی که تنها 60 درصد کار انجام شده اما به نظر بندا با این روند هنگامی که شبکه فاضلاب تکمیل شود با توجه به اینکه عمر لوله ها 50 ساله بوده باز هم باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه کم آبی شهر تهران معضل اصلی شهر است، افزود: زمانی که از بالا به شهر تهران نگاه می‌‌کنیم از لحاظ زیست محیطی شمال تهران که در گذشته مفرح‌تر بود با کم‌آبی مواجه شده و جنوب تهران وضعیت بهتری را دارد به همین دلیل باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌ها به گونه ای باشد که خدمات بهتر توزیع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار