تجهیز 35 دبیرستان در چین با دستگاه‌های آزمایشگاهی نانوفناوری ساخت ایران

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از امضای قرارداد تجهیز 35 دبیرستان در چین با تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران، ظرف کمتر از یکسال آینده خبر داد.

سعید سرکاردبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ایجاد شهر نانویی در چین گفت: هزار شرکت از کشورهایی همچون فرانسه، بلژیک، جمهوری چک و چند کشور اروپایی  در این شهر نانویی دفتر دارند. ما نیز چهار سال پیش تقاضای دریافت دفتر را داشتیم که با مقاومت این کشور روبه رو شدیم. 

وی ادامه داد: سال گذشته کشور چین از ما برای ایجاد دفتر در شهر نانویی دعوت به عمل آورد که به علت توسعه این فناوی در کشور اقدام به چانه زنی کردیم و در نهایت دفتر را رایگان به مدت دو سال در اختیارمان قرار دادند. 

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، ایران را جزو 10 کشور مقتدر در حوزه‌ی نانوفناوری در دنیا معرفی کرد و افزود: کشور چین با حضور ما در شهر نانویی، بدون دریافت اجاره، موافقت کرد. از طرفی یک روز از نمایشگاه فناوری نانو در چین به نام روز نانوی ایران نامگذاری شد. البته سال جاری درخواست این نامگذاری از سوی کره جنوبی مطرح شده است. 

سرکار از تجهیز دبیرستان‌های چین توسط دستگاه های آزمایشگاهی ساخت ایران خبر داد و عنوان کرد: تاکنون یک دبیرستان را در چین از دستگاه های آزمایشگاهی تجهیز کردیم و در آینده‌ی نزدیک تفاهم نامه‌ای را در زمینه تجهیز 35 دبیرستان امضا می کنیم. البته برنامه داریم این 35 دبیرستان را ظرف دو سال آینده تجهیز کنیم. 

وی یادآور شد: در طول نمایشگاه سال گذشته فناوری نانو در چین، 10 فناور ایرانی، محصولات تولید شده و وارد بازار شده‌ی خود را به 70 صاحب صنعت معرفی کردند که برای پنج محصول مذاکراتی انجام شد و سه محصول به مرحله قرارداد رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.