لرستان؛

اجرای ۲۰ طرح برای مشارکت زیست‌محیطی مردم در استان‌ها

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور از اجرای ۲۰ پروژه برای بالا بردن مشارکت زیست محیطی مردم در استانها کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سعید متصدی پیش از ظهر چهار شنبه در حاشیه نشست مدیران محیط زیست کشور که در محل دفتر استاندار لرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در طرحی برای احیای تالاب، مقابله با خشکسالی و گرد و غبار بودجه هایی در دو سطح اجرایی و مطالعاتی و تحقیقاتی درنظر گرفته است.
وی به تدوین سند استانی مقابله با گرد و غبار در لرستان اشاره کرد و افزود: از محل بودجه مقابله با گرد و غبار برای اولین بار در کشور سند استانی مقابله با گرد و غبار در لرستان تدوین شده است که سندی بسیار باارزش محسوب می شود.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه طی سال های اخیر در حوزه اجرا نیز اعتباراتی برای احیای تالاب ها در نظر گرفته شد و در راستای پایش گرد و غبار و مسائل مربوط به آن که از وظایف اصلی سازمان محیط زیست است توانسته ایم شبکه پایش گرد و غبار را تکمیل کنیم که بخشی از آن مربوط به استان لرستان است.

متصدی به تکمیل شبکه های پایش گرد و غبار در استان ها اشاره کرد و گفت: با اطمینان می توانیم اعلام کنیم که اطلاعاتی که در اختیار مردم قرار می دهیم ناشی از ایستگاه های ایجاد شده است.

اجرای ۲۰ پروژه برای بالا بردن مشارکت زیست محیطی مردم در استانها

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های محلی در حوزه محیط زیست تاکید کرد و بیان داشت: باید تلاش کنیم نقش مردم را در ارتباط با حوزه های حفاظت از محیط زیست افزایش دهیم و از آنجا که جوامع محلی بیشترین افرادی هستند که نسبت به موضوعات محیط زیستی حساسیت دارند باید اختیارات و مسئولیت هایی به آن ها واگذار شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور به وجود بیش از ۷۰۰ سمن محیط زیستی در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست در لرستان افزایش زیادی داشته است.

متصدی با اشاره به اینکه برای بالا بردن میزان مشارکت مردم در امور زیست محیطی باید مسئولیت هایی به استان ها تفویض اختیار شوند، گفت: ستاد سازمان حفاظت محیط زیست ۲۰ پروژه که مشمول ارزیابی بوده اند را به استان ها تفویض اختیار کرده است که این اختیارات در قالب مشارکت مردم، دانشگاهیان و دستگاه های محلی است.

وی افزود: با دادن اختیار به استان ها مشاهده می کنیم که بسیاری از پروژه هایی که تصمیمات مهمی در مورد آن ها می توان گرفت را سازمان حفاظت از محیط زیست به استان ها تفویض کرده است.
انتهای پیام/ا

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار