تلگراف: ترامپ و کلینتون در نظرسنجی‌ها شانه به شانه پیش می‌روند

سایت تلگراف در گزارشی به رقابت نزدیک "دونالد ترامپ" و "هیلاری کلینتون" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تلگراف در گزارشی به قلم "رابرت تِیت" نوشت: همانطور که رقابت "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواهان"، و "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات‌ها، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت فشرده‌ای در کارزار انتخابات مقدماتی دارند و هر دو در سه ایالت مهم فلوریدا، اوهایو و پنسیلوانیا به پیروزی دست یافتند؛ در نظرسنجی‌های به عمل آمده نیز شانه به شانه یکدیگر پیش می‌روند. نظرسنجی به عمل آمده از سوی دانشگاه کوینیپیاک نشان می‌دهد در آمار و ارقام، هر دو نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از شانس برابری برای پیروزی در انتخابات نوامبر 2016 (آبان 95) ریاست جمهوری آمریکا برخوردار هستند.

"پیتر اِی براون،" معاون رئیس مرکز نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک در این باره گفت: در فرصت 6 ماهه باقیمانده تا برگزاری انتخابات نهایی ریاست جمهوری، به نظر می‌رسد ترامپ و کلینتون، از شرایط مشابهی در 3 ایالت مهم فلوریدا، اوهایو و پنسیلوانیا برخوردار هستند. تعداد نمایندگان مردمی هر سه این ایالت‌ها برای پیشتازان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات حائز اهمیت است.

در ادامه  این گزارش آمده است: در این دوره، وضعیت ترامپ در ایالت پنسیلوانیا بهتر از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات 2008 و 2012 است. درمورد ایالت‌های اوهایو و فلوریدا نیز ترامپ و کلینتون دست‌کم در جایگاهی مشابه با نامزدهای پیشین حزب خود در این دو ایالت قرار دارند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان مقبولیت دونالد ترامپ در ایالت اوهایو در مقایسه با هیلاری کلینتون، 43 به 39 درصد است. در مقایسه "برنی سندرز،" رقیب کلینتون در حزب دموکرات، با دونالد ترامپ، مشخص شد سندرز با نسبت 43 به 41 درصد از ترامپ محبوب‌تر است. سندرز در مقایسه با کلینتون، برتری بیشتری نسبت به ترامپ در ایالت‌های فلوریدا و پنسیلوانیا داشته است. البته بالاتر بودن میزان محبوبیت سندرز در مقایسه با ترامپ، الزاما به معنی انتخاب نهایی وی به عنواد نامزد حزب دموکرات در انتهابات ریاست جمهوری آمریکا نیست.

در نظرسنجی ایالت فلوریدا و پنسیلوانیا، کلینتون  با نسبت 43 به 42 درصد دارای محبوبیت بیشتری در مقایسه با ترامپ است. اما همانطور که آمار و ارقام نشان می‌دهد رقابت این دو بسیار نزدیک و فشرده است. از سال 1960 تاکنون، هیچ نامزد ریاست جمهوری در آمریکا نبوده است که بدون پیروزی در دست‌کم 2 ایالت از 3 ایالت نام برده موفق شده باشد به کاخ سفید راه یابد. "باراک اوباما،"رئیس جمهور کنونی آمریکا، در سالهای 2008 و 2012 موفق به پیروزی در هر سه ایالت فلوریدا، اوهیو و پنسیلوانیا شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار