جیمز کلپر: ممکن است اسنودن تصمیم به انتشار اسناد محرمانه جدیدی بگیرد

رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد ممکن است مشاور سابق آژانس امنیت ملی این کشور، اطلاعات محرمانه جدیدی را فاش کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیمز کلپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا، اعلام کرد ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا «ان اس‌ای» ممکن است اطلاعات محرمانه دیگری را فاش کند. 

وی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه واشینگتن پست گفت: «ما احتمال می‌دهیم او هنوز مقادیر قابل توجهی اسناد الکترونیک در اختیار دارد و ممکن است هر زمانی که تشخیص بدهد آن‌ها را منتشر کند.» 

رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا خاطر نشان کرد در واقع در حال حاضر ارزیابی شدت خسارت‌های ناشی از انتشار این اسناد محرمانه کار سختی است. 

وی افزود: «ما در مورد آنچه که به ارزیابی این آسیب‌ها مربوط می‌شود بسیار محتاط هستیم. در مجموع این آسیب‌ها قابل توجه است.» 

کلپر تأکید کرد اطلاعاتی که ادوارد اسنودن فاش کرد تروریست‌ها را بسیار «هوشیار» کرد. 

ادوارد اسنودن سال ۲۰۱۳ چندین سند طبقه بندی شده درباره برنامه انفورماتیک محرمانه موسوم به پریزم را، که به واشینگتن اجازه می‌داد بر مبادلات الکترونیک کاربران اینترنتی هم در خاک آمریکا و هم در دیگر نقاط جهان نظارت داشته باشد، به روزنامه‌های گاردین و واشینگتن پست انتقال داد. 

او سپس آمریکا را به مقصد هنگ‌کنگ ترک کرد و از آنجا به مسکو رفت. اسنودن به محض ورود به خاک روسیه، مدتی را در منطقه ترانزیک فرودگاه بود زیرا مقامات آمریکا گذرنامه او را باطل کرده بودند و این مانع از آن می‌شد که او خاک فدراسیون روسیه را ترک کند. 

دوم اوت ۲۰۱۳ (۱۱ مرداد ۱۳۹۲) بالاخره اسنودن توانست از دولت روسیه پناهندگی موقت بگیرد و پا به خاک روسیه بگذارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار