ان‌پی‌آر: آیا ترامپ می‌تواند با "کارت مردها" برنده انتخابات شود؟

نامزد جمهوری‌خواهان بار دیگر هیلاری کلینتون را به بهره‌برداری انتخاباتی از زنان متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) با انتشار گزارشی در وب‌سایت خود نوشت: آیا در رویارویی نهایی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جنسیت می‌تواند یک عامل تعیین‌کننده باشد؟

دونالد ترامپ – نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - اوایل هفته جاری در یک گردهمایی انتخاباتی به هواداران خود گفت: هیلاری کلینتون در بازی انتخابات فقط با "کارت زنان" بازی می‌کند و اگر این یک کارت را در اختیار نداشت، از هیچ بختی برای پیروزی برخوردار نبود.

بسیاری از کارشناسان انتخاباتی در آمریکا این اظهارنظر ترامپ درخصوص نقش زنان در انتخابات را هشداری سرپوشیده به مردان می‌دانند.

شکاف جنسیتی در فضای سیاسی آمریکا پدیده جدیدی نیست و مردان و زنان آمریکایی اغلب در زمان انتخابات نظراتی متفاوت با یکدیگر داشته‌اند. در حقیقت، در تمامی انتخابات‌هایی که از سال 1980 تاکنون در آمریکا برگزار شده‌اند، زنان بیشتر از مردان به نامزد دموکرات‌ها رای داده‌اند. 

اما امسال این شکاف سنتی ظاهرا در حال تبدیل شدن به یک "دره" است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود 70 درصد رای‌دهندگان زن آمریکایی نظر مساعدی درباره ترامپ ندارند. به همین دلیل، دموکرات‌ها مایلند شکاف فعلی را تا زمان انتخابات، دستکم در سطح فعلی آن حفظ کنند و در مقابل، جمهوری‌خواهان نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرند تا پیش از برگزاری انتخابات سراسری این شکاف را پر کنند. اما در این میان، استراتژی ترامپ ظاهراً تا حدودی متفاوت است.

برخی کارشناسان انتخاباتی معتقدند که این اظهارنظر کاندیدای جنجالی جمهوری‌خواهان علیه هیلاری کلینتون که در آن با بکارگیری اصطلاح "کارت زنان"، کلینتون را به بهره‌برداری انتخاباتی از زنان متهم کرده است، متوجه زنان نیست بلکه مخاطب اصلی آن مردان هستند. وی در واقع با این اظهارنظر خود تلویحا از مردان خواسته است که همانطورکه زنان در انتخابات از همجنس خود برای برتری یافتن بر مردان حمایت می‌کنند آنها نیز برای متوقف کردن نامزد زن دموکراتها با یکدیگر متحد شوند.

جمهوری‌خواهان تاکنون همواره سعی داشته‌اند با اظهارات متملقانه خود درباره زنان، شکاف جنسیتی موجود در فضای سیاسی آمریکا را پیش از برگزاری انتخابات‌ها تا حد امکان کاهش دهند. اما ظاهرا ترامپ این بار تصمیم گرفته است با تمرکز برروی مردان، آنها را علیه زنان متحد کرده و از این شکاف جنسیتی به نفع خود استفاده کند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار