آبادان؛

خطر آلرژی فصلی در آبادان وخرمشهر

خطر آلرژی های فصلی در آبادان و خرمشهر را باید جدی بگیرید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛یکی از شایع ترین دلایل آلرژی در انسان ها گرد و خاک و گرده افشانی گیاهان است که البته در محدوده شهرستان آبادان و خرمشهرگرد و خاک در کنار آلاینده های محیطی  از جمله علتهای اصلی در بروز آلرژی شهروندان است.

بهار فصلی زیباست که هر دل سپرده به طبیعتی را برای رفتن به دشت ها و نقاط بکر و کشف نشده با هزاران گل و گیاه متنوع در سرزمین ایران فرا می خواند. اما در این میان افراد بسیار زیادی هستند که به ناچار دل از طبیعت شسته و در خانه خود را با انواع بخورهای گیاهی درمان می کنند که شاید بتوانند از آلرژی، چند ساعتی در امان باشند.

به طور حتم خیلی ها  تجربه حساسیت های فصلی و غیر فصلی را داشته اند، حساسیت هایی که البته در شهرستان آبادان با ورود ریزگردها و آلودگی ها روز به روز در حال افزایش است.خارش، سوزش بینی، عطسه، سرفه شدید، بسته شدن مجاری تنفسی بینی، سرخی و تورم چشم ها بعضی از علائم حساسیت در افراد مختلف است. البته ممکن است بعضی از افراد این علائم را با سرماخوردگی اشتباه بگیرند زیرا در سال های عمرشان هیچ گونه از علائم آلرژی را در بدن خود مشاهده نکرده و تنها چند روز دچار آنفولانزا و یا سرماخوردگی شده اند اما این روزها با افزایش آلودگی ها باید علائم فوق را جدی تلقی کرده و آن را از سرماخوردگی متمایز کرد.

دکتر فیاض موسوی متخصص تب سوزنی درخصوص آلرژی گفت: به طور کلی  بعضی از علائم آلرژی شامل احساس خفگی، عطسه و سرفه های مدوام در بازه زمانی چند ماه، احساس خستگی و خواب آلودگی در تمام طول روز، گاهی تب و بی خوابی طول شب با دهان باز و خارش اعضای بدن است.

وی ادامه داد: اصطلاحا به رایج ترین نوع آلرژی فصلی در بهار تب یونجه می گویند زیرا به دلیل گرد و غبارهای موجود در هوا و گرده افشانی گیاهان در انسان ها ایجاد می شود.موسوی افزود: یکی از شایع ترین دلایل آلرژی در انسان ها گرد و خاک و گرده افشانی گیاهان است .نازنین دانشجوی رشته حسابداری است که از همدان به آبادان آمده و بعد از اینکه چند ماه از اقامتش در آبادان گذشته دچار حساسیت شدید شده و مجبور است برای درمان مدتی را  در درمانگاه های مربوط به آلرژی و بیماری های تنفسی بستری شود

وی در این خصوص گفت: به هیچ وجه فکر نمی کردم آبادان دارای چنین آب و هوایی باشد اگر می دانستم دچار این بیماری تنفسی می شوم برای تحصیل این شهر را انتخاب نمی کردم.

مهین مادر دختر بچه ای 10 ساله است وی درخصوص آلرژی فرزندش گفت: متاسفانه طی پنج سال گذشته با افزایش شدت گرد و غبار و ورود ریزگردها به شهرستان آبادان فرزندم دچار حساسیت شدید شده که این حساسیت آسم را به دنبال داشته است.وی ادامه داد: پزشکان توصیه کرده اند که باید هرچه سریع تر برای درمان و پیشگیری از شدت بیماری آسم در دخترم به شهر دیگری مهاجرت کنیم.

پژوهش ها نشان می دهند که معمولا آلرژی های فصلی برای اولین بار در سنین کودکی پدیدار می شوند.

سارا محمدی پزشک عمومی درخصوص آلرژی گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که هیچ کس با آلرژی به دنیا نمی آید بلکه بهتر است بگوییم آلرژی تا اندازه زیادی به محیط و شرایط فراهم کننده آلرژی بستگی دارد.

وی افزود: در واقع هرچه بیشتر در معرض آلرژی ها قرار داشته باشیم احتمال ایجاد واکنش نسبت به آن در افراد بیشتر است، بسیاری از کودکان بین سنین چهار تا شش سالگی علائم آلرژی را از خود نشان می دهند اما شروع آلرژی در بزرگسالی هم کاملا طبیعی است.

به طور قطع آلرژی و بیماری های وابسته به آن مانند آسم های شدید تنفسی و سرطان ریه، که ناشی از آلایندگی های محیطی و ورود ریزگردها به کشور بخصوص مناطق جنوبی است؛ از جمله امراضی هستند که در سال های اخیر بسیاری از شهروندان خوزستانی را درگیر کرده و باید به عنوان یک زنگ خطر و هشدار توجه مسئولان را جلب کند.

قطعا نباید از کنار این بیماری ها به سادگی گذشت زیرا در صورت اپیدمی شدن ممکن است فجایعی را در آینده به دنبال داشته باشد که درمان را سخت تر کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، آلرژی ، بیماری ، خطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.