گیلان؛

افتتاح خانه هلال در کوچصفهان

نخستین خانه هلال استان گیلان همزمان با سراسر کشور در کوچصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیر عامل هلال احمر استان گیلان با اعلام این خبر گفت: این خانه به مناسبت هفته هلال احمر، همزمان با سراسر کشور و با هدف ارتقای آموزش های امدادی در ساختمان آتش نشانی کوچصفهان به بهره برداری رسیده است.
علیرضا خصوصی افزود: خانه های هلال با هدف  گسترش آموزش امدادی در تمامی سطوح و تشکیل تیم های واکنش سریع شهری و روستایی برای آماده سازی مردم در زمان بروز حوادث و سوانح است.
وی خاطرنشان کرد: همه فعالیت های خانه های هلال داوطلب محور و از ظرفیت های انسانی موجود در شهر و روستا و بر اساس دریافت آموزش های صحیح امدادی صورت می گیرد که شهرداری،  بخشداری و دهیاری ها در صورت تمایل و در اختیار قرار دادن فضای لازم می توانند با کمک هلال احمر و اطلاع رسانی در سطح شهر و روستا از آموزش های هلال احمر برای توانمندسازی ساکنین محله و شهر استفاده کنند تا در صورت وقوع حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی، امدادگر خانواده خود باشند.
خصوصی با بیان اینکه اعضای مستقر در خانه های هلال سفیران هلال احمر در سراسر کشور می باشند، گفت: خانه هلال به شکل کاملا مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می شود و اعضای حاضر در این خانه از میان مردم و اعضای آموزش دیده می باشند که با جذب و ساماندهی علاقه مندان تیم های واکنش سریع توانمند و آموزش دیده را برای مواقع بحران آماده می کنند.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.