قزوين؛

نابودی یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در پنج سال اخیر یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی از بین رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ افشار در گردهمایی مدیریت امور اراضی استان قزوین تاکید کرد: این نابودی باعث از بین رفتن 10 میلیون تن تولیدات کشاورزی کشور شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در ادامه  به پرونده های قلع و قمع در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود:  در این خصوص ۱۸ هزار پرونده برای برخورد و رسیدگی  به مراجع  قضایی ارسال شده که زمان رسیدگی به پرونده ها از  یک سال به کمتر از سه ماه کاهش یافته است .

افشار همچنین با بیان اینکه توسعه باغات در اراضی شیب دار باعث تثبیت خاک، مدیریت بهینه آب و خاک  می شود پیش بینی کرد: امسال این طرح در  ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور به اجرا در می آید .

افشار کاهش تولیدات کشاورزی ، گسترش بیابان و تخریب محیط زیست ، افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها و تهدید امنیت غذایی را از عوامل مهم در  تغییر کاربری نادرست اراضی کشاورزی دانست .

رئیس سازمان امور اراضی کشور در ادامه از اجرای طرح کاداس در استان قزوین برای اولین بار در کشور  با هدف کنترل مدیریت امور اراضی خبر داد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و ابیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بر ضرورت برخورد قاطع با متخالفان و سو استفادده کنندگان از اراضی کشاورزی تاکید کرد و خواستار همراهی و هماهنگی تشکل های مردم نهاد برای حفظ و حراست از حقوق بیت المال شد .

افلاطونی رئیس امور اراضی استان قزوین هم  گفت: 30 درصد از اراضی استان قابلیت کشاورزی دارند به طوری که از مجموع یک میلیون و 500 هزار هکتار از اراضی استان فقط 489 هزار هکتار قابل کشاورزیست.
انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار