یزد؛

افزایش جمعیت باداشتن نگاه و نگرشی جامع و به دور از برخورد شعاری

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد داشتن نگاه و نگرشی جامع و به دور از برخورد شعاری با بحث افزایش جمعیت از ضرورت های فعالیت در این حوزه است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد علی طالبی افزود : در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت ، نگاه کامل ودقیقی به بحث افزایش جمعیت وتوانمند سازی مردم در تامین هزینه های زندگی شده که اگر به دنبال افزایش جمعیت هستیم باید به این نکته توجه کنیم که مسائل و هزینه های افزایش جمعیت نباید بر دوش کسانی باشد که در تامین هزینه های زندگی خود دچار مشکل هستند و با فرزند آوری مشکلاتشان افزایش می یابد .


وی ادامه داد : تربیت نسل صالح و کارآمد و ازدیاد نیروی کیفی در جامعه ، بر ازدیاد تک بعدی جمعیت ارجحیت دارد و باید در رویکردهای افزایش جمعیت به آن توجه ویژه ای شود .

طالبی افزود : باید توجه داشت که بحث افزایش جمعیت گروه خاصی  از مردم را شامل می شود که در معرض مشکلات و خطرات نیستند ، باید در تمام برنامه ها و فعالیت هایی که در این خصوص انجام می شود و دانشگاهها و دستگاههای اجرایی انجام می دهند ، این مهم رعایت شود .

وی مخاطب شناسی را از نکات مهم در این حوزه دانست و تصریح کرد : در برگزاری همایش ها و کارگاهها ، به مخاطب و جامعه هدف دقت بیشتری شود و کسانی مورد توجه قرار گیرند که وقتی از همایش خارج می شوند، ما را یک قدم به اهداف و برنامه ها نزدیک تر کنند .

طالبی عنوان کرد : اگر قرار است کاری در زمینه افزایش جمعیت صورت گیرد ، با هدف و برنامه از قبل تعیین شده انجام شده و به دنبال دستاوردهای قابل سنجش باشیم نه اینکه برگزاری همایش به جای اینکه یک ابزار برای رسیدن به هدف باشد ، خود هدف اصلی تلقی شود .
انتهای پیام/ی
برچسب ها: افزایش جمعیت ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار