یزد؛

ضرورت توجه به توانمندسازی جامعه در بحث افزایش جمعیت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: توجه به توانمند سازی جامعه از مهمترین مسئله در این حوزه است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ همایش روز ملی جمعیت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد برگزار شد.

محمدعلی طالبی در این همایش اظهار داشت: خوشبختانه بعد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و پس از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت، توجه خوبی را در بخش های مختلف نسبت به موضوع افزایش جمعیت شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه  موضوع افزایش جمعیت فراتر از یک بخش و یک دستگاه است، ادامه داد: این موضوع نیازمند توجه همه ارکان نظام، همراهی وهمدلی جامعه و مراکز علمی و دانشگاهی است.

طالبی تصریح کرد : یکی از ضروررت های افزایش جمعیت ، برنامه ریزی و ساماندهی مناسب جمعیت می باشد که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز برآن تاکید شده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود : حضور دانشگاه و پرداختن به مسئله جمعیت از منظر علمی و توجه به مقوله جمعیت در برنامه های آمایش و برنامه ریزی های کلان توسعه استان، موجب همگرایی در استان در این زمینه خواهد شد.

طالبی اضافه کرد : با توجه به شرایط خاص استان یزد و توانمندی بالای اقتصادی و ظرفیت های فراوان برای توسعه، این استان می تواند استراتژی جمعیت را به خوبی اجرا کند که این امر نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با برگزاری نشست های مستمر در این زمینه عملکرد خوبی در بحث جمعیت را در استان شاهد باشیم.
 

انتهای پیام/ش

برچسب ها: همایش ، روز ملی جمعیت ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.