تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

از مشخص نبودن بودجه جشنواره تئاتر عروسکی تا «هفت خوان هملت»

در حالی که جشنواره تئاتر عروسکی به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند، هنوز بودجه این جشنواره فرهنگی مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سر خط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:

* نمایشی که به کارگردانی هادی عامل به نام «افسانه» ببر پنج سال گذشته در تئاتر شهر روی صحنه رفته بود و اواسط اجرا توقیف شد، حالا دوباره بدون هیچ تغییری بازبینی شد و در تئاتر باران اجرا می‌شود.

* تعمیرات سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر با پایان اجرای عمومی نمایش «بی‌نوایان» به کارگردانی سروش طاهری از 17 اردیبهشت  کار خود را شروع کرد.

* سه نمایش آیینی و سنتی به نام‌های «ناسور»، «گرگ دختر» و «بر پهنه دریا» در حال اکران هستند که سال 95 اینگونه از نمایش‌ها هم فعالیت خود را آغاز کردند.

* تئاتر باران فعالیت خود را در زمینه نمایش‌های کودک و نوجوان آغاز کرد و امیر مشهدی عباس را به عنوان سرپرست آن منصوب کرد.

* گروه نمایشی از شهر اصفهان در تئاتر باران با نمایش «هفت خوان هملت» به کارگردانی محمد جواد سجادی که این روزها با استقبال خوبی مواجه شده است.

* در حالی که جشنواره تئاتر عروسکی به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند،  هنوز بودجه این جشنواره فرهنگی مشخص نیست.

* تالار شمس در طی چهار سال گذشته فعالیت مستمری در عرصه اجراهای تئاتر داشته اما چند ماهی است که وضعیت مشخصی برای میزبانی گروه های نمایشی ندارد.

* ایوب آقاخانی کارگردان و بازیگر تئاتر، بیست و هفتمین کتاب خودر ا با نام «ماه‌ بر ترک اسب پیر و سه تک‌گویی» را به مرحله انتشار رسانید و در  بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه داد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار