هشدار کریستین لاگارد درباره پیامدهای جهانی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

مدیر کل صندوق بین المللی پول درباره پیامدهای اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای جهان هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریستین لاگارد -- مدیر کل صندوق بین المللی ‏پول -- درباره پیامدهای اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای جهان هشدار داد.

مدیر ‏کل صندوق بین المللی پول که یکی از ‏معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضع ‏اقتصادی جهان به حساب می‌آید،در اظهاراتی ‏اعلام کرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خطری بزرگ برای اقتصاد جهان در پی خواهد داشت.

مدیر کل این نهاد بین المللی ناظر بر گسترش ‏همکاری‌های پولی و تسهیل رشد متوازن بازرگانی ‏بین الملل، درباره احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در چارچوب همه پرسی که در ماه ژوئن امسال برگزار خواهد شد، اعلام کرد این امر خطری بزرگ در پی خواهد داشت زیرا این یک مسئله داخلی نیست بلکه ابعاد بین المللی دارد.

این نهاد پولی بین المللی که ‏وظیفه ارزیابی و پیش‌بینی ‏اوضاع ‏اقتصادی ‏جهان، تنظیم ‏نظام پولی و مالی با هدف ‏تسهیل رشد اقتصادی متوازن ‏‏جهان را برعهده دارد پیشتر در همین ‏باره در گزارشی درباره کاهش شدید رشد اقتصادی انگلیس در نتیجه خروج از اتحادیه اروپا هشدار داده بود و تصریح کرده بود در صورت وقوع چنین احتمالی از تولید ناخالص داخلی این کشور بین یک و نیم و تا نه ونیم درصد کاسته خواهد شد. 

لاگارد خاطر نشان کرد: رکود فنی انگلیس یکی از احتمالات سناریو پیش بینی شده ما در خصوص خارج شدن این کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود.

این نهاد مالی مستقر در واشینگتن در گزارشی خاطر نشان کرد: اگر انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند امسال میزان رشد اقتصادی اش به دست کم دو درصد خواهد رسید و در میان مدت نیز به 2.2 تا 2.3 خواهد رسید.
 
مدیر کل صندوق بین المللی پول اضافه کرد در صورتی که مردم انگلیس در همه پرسی تاریخ 23 ژوئن (3 تیرماه) امسال رای به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا بدهند واکنش منفی بازار را در کوتاه مدت برای انگلیس در پی خواهد داشت و چنین نتیجه ای در دراز مدت برای انگلیس هزینه های سنگینی خواهد تراشید.

این اقتصاددان فرانسوی برای آنکه هر گونه اتهام در خصوص دخالت در امور داخلی انگلیس را رد کند آنگونه که برخی از طرفداران خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا در خصوص اظهارات برخی از مقامات سرشناس جهان در ماههای اخیر اعلام کرده اند گفت بحث دخالت مطرح نیست. کارشناسان صندوق بین المللی پول ‏ به عنوان یک نهاد کارشناسی کار حرفه ای خود را در این گونه موارد انجام می دهند و باید نظر خود را در خصوص احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درچارچوب همه پرسی که در ماه ژوئن امسال برگزار خواهد شد، اعلام کنند.

لاگارد در جمع بندی سخنان خود خاطر نشان کرد ما هیچ چیز مثبتی در خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا نمی بینیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار