لرستان؛

افزایش 13 درصدی مصالحه پرونده‌های مراکز مشاوره

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان از افزایش 13,4 درصدی مصالحه پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این استان، در یک ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیراوژن گفت: در فروردین ماه امسال52 درصد پرونده‌ها در مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های لرستان منجر به صلح و سازش شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 38,6 درصد بوده است.

وی افزود: این آمار نشان از افزایش 13,4 درصدی مصالحه پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این استان، در یک ماهه آغازین سال 95 نسبت به مدت مشابه در سال 94 است.

شیراوژن با بیان این مطلب که با وجود کارشناسان و مشاوران مددکار در کلانتری‌ها بیشتر پرونده‌های تشکیل شده در این مراجع به خصوص در حوزه درگیری، نزاع و اختلافات خانوادگی با هدایت و مشاوره پلیس حل و فصل شده است، گفت: در این راستا کمتر پرونده‌ای به دادگاه ارجاع شده و همین امر در کاهش پرونده‌های قضایی بسیار مفید بوده است.

وی افزود: مشاوره و روان‌شناسی به عنوان مرهمی برای روح و روان انسان از اهمیتی خاصی برخوردار است و در واقع علم مشاوره پا به پای علوم دیگر و حتی فراتر از آن‌ها در جامعه امروز اهمیت پیدا می‌کند تا بتواند نقش خود را در پرورش سلامت روحی و روانی انسان‌ها در رسیدن به توسعه‌ پایدار ایفا کند، اما آن طور که به نظر می‌رسد، این علم جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده در حالی که نقش مشاوره و فعالیت‌های مراکز مشاوره در کاهش اختلافات خانوادگی انکارناپذیر است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان گفت: خانواده هر چند از نظر جمعیت یک جامعه بسیار کوچک دانسته می‌شود، اما اسلام به منظور سالم‌سازی جوامع بزرگ‌تر انسانی اهتمام ویژه‌ای به سلامت نهاد خانواده دارد.

وی افزود: خانواده مهمترین جایی است که در آن باورها و اعتقادات دینی، ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان افزود: از این‌رو اسلام برای حفظ قداست و ارزش خانواده اهمیت ویژه‌ای قائل است.

شیراوژن گفت: مشاوره پلیس بیانگر نگرش جامعه‌محوری نیروی انتظامی است و نتیجه کار این مراکز به طور مستقیم و غیرمستقیم به تامین امنیت در جامعه منجر می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان افزود: مشاوران ما در کلانتری‌ها و مراکز مشاوره تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا اعتماد خانواده‌ها را به خود جلب کرده و مصالحه‌ای عادلانه بین طرفین برقرار کنند.

وی گفت: مشاوره و راهنمایی یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و حتی صلح و سازش بین افرادی که دارای اختلاف هستند، بسیار موثر و مفید باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار