در مراسم یادبود «ذوالفقار حزب‌الله» تاکید کرد؛

مفتی اعظم سوریه: از هدف اصلیمان که آزادی قدس است، غافل نمی‌شویم

شیح احمد بدرالدین حسون با تاکید بر وحدت کشورهای اسلامی، گفت هدف اصلی نیروهای مقاومت، آزادی سرزمین‌های اشغالی از چنگ رژیم غاصب صهیونیستی است.

مفتی اعظم سوریه: از هدف اصلیمان که آزادی قدس است، غافل نمی‌شویمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، مفتی سوریه با تاکید بر وحدت کشورهای مقاومت گفت هدف اصلی، قدس و فلسطین است و از این مسیر منحرف نخواهیم شد. 

شیح احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه سخنرانی خود را در مراسم یادبود فرمانده شهید، مصطفی بدرالدین با سلام و دورد به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) آغاز کرد و گفت برادر بزرگ من، مصطفی بدرالدین بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت و سال‌ها اسارت را تحمل کرد اما سرنوشت وی حضور در سوریه و دفاع از حرم سیده زینب (س) بود و امروز خواهر او که فرزند و همسرش را هم در راه خدا فدا کرده است، زینب‌وار ایستاده است. 

وی ادامه داد: روزی بود که دمشق از مردم جنوب لبنان دفاع می‌کرد. مردمی که همیشه برای آزادی قدس می‌جنگند و در پی کسب قدرت و مقام نیستند. اما امروز نیروهای مقاومت برای دفاع از دمشق به پا خواسته‌اند. 

حسون ادامه داد: ما در سوریه و در لبنان و ایران و فلسطین به همه مردم جهان و مسلمانان اعلام می‌کنیم که ما امتی هستیم که در مسیر پیامبر اسلام (ص) حرکت کرده‌ایم و از کسی اجر نمی‌خواهیم. ما در حال دفاع از مسلمانان و انسانیت هستیم اما از مردم جهان چیزی نخواسته و نمی‌خواهیم. زمانی که نیروهای مقاومت به سوریه آمدند، عده زیادی ادعا کردند که آن‌ها برای حمایت سیاسی یا مذهبی از نظام سوریه آمده‌اند. عده‌ای گفتند که نیروهای مقاومت با هدف طایفه‌ای وارد سوریه شده‌اند، اما همه این ادعا‌ها دروغ بود. ما همه، فرزندان یک امت هستیم و شعار «هیهات منا الذله» بر لب داریم. 
شیخ حسون در ادامه گفت: ما امروز در دمشق و حلب و دیرالزور و غزه می‌جنگیم و فردا به یاری خدا در یافا و قدس خواهیم بود و پس از آن در مکه و مدینه هستیم و در آنجا فریاد هیهات منا الذله سر خواهیم داد. 

وی خطاب به مردم جهان عرب گفت: چرا با خود فکر نمی‌کنید که چرا اسراییل با بالگرد‌های مدرن و دقیق خود جوانی مانند جهاد مغنیه را هدف قرار می‌دهد؟ آیا جز این بود که جهاد مغنیه مدال شرافت و کرامت جهان عرب بود؟ ما همه فدائیان قدس و فلسطین هستیم و هیچگاه از این هدف دست بر نمی‌داریم تا در برابر خداوند پاسخگو باشیم. 

مفتی سوریه در پایان گفت: هیچگاه سوریه، مصطفی بدرالدین را فراموش نخواهد کرد و مقاومت پایدار خواهد بود. سوریه تکیه گاهی برای عزت اسلام و عرب و جمهوری اسلامی ایران کمک و یاوری برای عزت اسلام و عرب خواهد ماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار