سرمربی تیم های ملی بدنسازی گفت: برای به دست آوردن اندام متناسب هر ورزشکار رشته بدنسازی باید 15 ساعت تمرین کند و استفاده از مکمل در برنامه غذایی یک باور اشتباه است.

سلطان نژاد: استفاده از مکمل برای اندامی زیبا یک باور اشتباه استرضا سلطان نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: با توجه به اینکه هر بدنساز تیم ملی زیر نظر مربی شخصی خودش و با برنامه ای مجزا تمرین می کند ، ما نظارت کلی بر برنامه های تمرینی آنان داریم.همچنین برنامه تغذیه ای ورزشکاران نیز با توجه به شرایط بدندی آنان متفاوت است و در هر دوره ای میزان مکمل های مجاز وی از قبیل کربوهیدرات ،پتاسیم و سدیم آنان با توجه به وضعیت بدن کاهش یا افزایش می یابد و این چیزی است که فقط مربی شخصی یک ورزشکار از آن آگاهی دارد . 
 
این کارشناس بدنسازی در ادامه افزود: مربیان در هر دوره به ورزشکاران گوشزد می کنند که از مکمل استفاده نکنند. اما چیزی که رواج پیدا کرده استفاده از مکمل برای به دست آوردن بدنی متمایز است و این یک باور اشتباه است که بدلیل  رواج مکمل های بسیار در بازار  فریب می خورند . این در حالی است که برای به دست آوردن اندام دلخواه، هر ورزشکار تیم ملی 15 ساعت تمرین می کند تا به بدن ایده آل برسد و در صورتی که تغذیه بصورت طبیعی برای وی کافی نباشد با صلاحدید متخصصین مجاز به مصرف برخی مکمل هاست. اما متاسفانه ورزشکارانی که در باشگاه ها تمرین می کنند فقط به مصرف مکمل اهمیت می دهند و تمرینات فشرده ملی پوشان نادیده می گیرند.
 
سلطان نژاد در ادامه تصریح کرد: تمرین تنها راه حل مسئله است و استفاده از مکمل ها یک باور اشتباه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار