شهرکرد؛

ادامه شایعات و واکنش ها نسبت به تخریب مجسمه سردار اسعد بختياری

شایعات و واکنش ها نسبت به تخریب مجسمه سردار اسعد بختياری در محوطه قلعه تاریخی جونقان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شایعات و واکنش ها نسبت به تخریب مجسمه علی‌قلی‌خان بختیاری معروف به سردار اسعد بختياری، در قلعه تاریخی جونقان ادامه دارد.

ادامه شایعات و واکنش ها نسبت به تخریب مجسمه سردار اسعد بختياری

گفتنی است: قبل از ظهر روز گذشته شنبه 25 اردیبهشت 95، 2 نفر از افراد خودسر ضمن پاشیدن نمک به صورت نگهبانان قلعه سردار اسعد بختیاری، به این قلعه هجوم آوردند و مجسمه این سردار مشروطیت در محوطه این اثر تاریخی را به وسیله تیشه تخریب کردند.

با توجه به تبدیل این قلعه به «موزه مشروطیت» قرار بود در روزهای آینده و به مناسبت هفته میراث فرهنگی، این موزه افتتاح شود.

البته عاملین تخریب این مجسمه بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند.

اما از آنجا که این موضوع، سبب ناراحتی مردم منطقه شده است، عده ای از افراد فرصت طلب بویژه در فضای مجازی، اقدام به پخش شایعات و حاشیه سازی در این خصوص می کنند.

ادامه شایعات و واکنش ها نسبت به تخریب مجسمه سردار اسعد بختياری

یکی از شایعات در این زمینه، ارتباط آن با مطالب مطرح شده در خطبه های نمازجمعه هفته گذشته اين شهر است که حجت الاسلام حسين موذنی امام جمعه جونقان، ضمن محکوم کردن این اقدام و تکذیب اين مطلب، هر گونه اظهار نظر و صحبت قبل از اين اقدام را رد کرد.

وی افزود: بنده به عنوان امام جمعه جونقان، نه از نصب مجسمه و نه از تخريب آن، هيچ گونه اطلاعی نداشتم و چنین نسبتی به بنده، کذب محض و تهمت است.

موذنی، با بیان اینکه مطالب مطرح شده در نمازجمعه جونقان به صورت ضبط شده موجود است، همگان را به آرامش دعوت کرد و از مسئولين خواست با عوامل خاطي برخورد کنند.

همچنین برخی این موضوع را به اختلاف عوامل مربوطه با شهرداری جونقان و برخی به مسائل قومیتی و ... نسبت می دهند که بررسی در این زمینه ادامه دارد.

گفتنی است: قلعه سردار اسعد بختیاری، متعلق به دوران قاجار، در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری، پنجم دی ماه 1356 و به شماره 1548، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

شهرت این قلعه مربوط به مشروطیت و شروع قیام بختیاری ها با اجتماع مردم جونقان و سایر نقاط بختیاری نشین در این بنای تاریخی است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
این یک دسیسه بوده برای تخریب مجسمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
درود.بنده مخالفتی بانظرشماندارم اماخوب میدونید که بختیاری از اصیل ترین وخادم ترین اقوام ایرانی درطول تاریخ است.
هیچکس این حق رانداردکه حتی ۱درصد به یختیاری اهانت کند چه برسدکه الان یکی ازتندیس های مردانگی ونشانهٔ بختیاری هاراهم ازبین بردند
این نهایت بی احترامیست وهرچه زودتربایداین حقیقت آشکارشودکه چه کسانی دراین اقدام خیانتکارانه ونمک نشناسانه دست داشتند.
سپاس ازشمابخاطراطلاع رسانی عمومی این مطلب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام، بازم درود ب شرف شما ک با یک متن خوب قصد همدردی با قوم بختیاری و برچیدن تفرقه رودارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
مردم عزیز گر چه شکستن صورت سردار اسد بختیاری ضعربی نا شایسته و غم برانگیز برای ما بختیاری ها شد اما از وعضیت فظا مجازی هم در نظر بداریم مجسمه را باز هم میش به خرج همان افراد تخریب گر با طلا ساخت اما اگر بخواهی دست به ناخشایند بزنیم خونهای بی گنا رخته می شود بند شما عزیزان را به صبر و بردبای و ارامش عوت می نمایم تا بتوانیم با داعش و دشمنان کشور عزیزما ن مقابله کنیم ن.خ عضو سازمان جمعیت بختیاری