ترامپ درباره سطح روابط با انگلیس در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا اطمینان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد در صورتی که او رئیس جمهوری آمریکا شود، انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا  به جایگاه «آخر گروه» در روابط تجاری با آمریکا تنزل نخواهد یافت.

به این ترتیب، دونالد ترامپ در بخش هایی از مصاحبه با شبکه انگلیسی آی تی وی که قرار است دوشنبه پخش شود  موضعی متفاوت با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در پیش گرفت که اواخر آوریل در لندن هشدار داده بود در صورتی که انگلیس خروج از اتحادیه اروپا را پس از همه پرسی 23 ژوئن انتخاب کند ممکن است در روابط تجاری با آمریکا  به «آخر گروه» تنزل پیدا کند.

این میلیاردر آمریکایی در پاسخ به پرسش شبکه تلویزیونی مبنی بر اینکه آیا او قصد دارد در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و در صورتی که به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود،‌انگلیس را در اول یا آخر فهرست کشورهایی که می خواهند توافقنامه های تجاری با آمریکا امضا کنند قرار دهد، پاسخ داد: من نمی خواهم بگویم در اول یا هرجای دیگری.

وی افزود: من می خواهم بگویم ،‌با همه عادلانه رفتار خواهم کرد و برای من هیچ تفاوتی ندارد که انگلیسی ها در اتحادیه اروپا باشند یا نباشند.

وی با تکرار اصطلاحی که باراک اوباما استفاده کرده است، گفت: شما قطعا در آخر گروه نخواهید بود ، من نمی توانم این را به شما بگویم.

رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری در لندن با «دیوید کامرون،» نخست وزیر انگلیس هشدار داده بود که برخی ممکن است فکر کنند که توافق مبادلات آزاد بین انگلیس و آمریکا وجود خواهد داشت اما این مسئله به این زودی ها تحقق نخواهد یافت. انگلیس در این صورت در ردیف آخر در روابط تجاری با آمریکا قرار خواهد گرفت.

باراک اوباما بارها از حفظ انگلیس در اتحادیه اروپا دفاع کرده و این درحالی است که دونالد ترامپ اوایل مه اعلام کرد حال این کشور بدون اتحادیه اروپا بهتر خواهد بود.

ترامپ گفت: من شخصا  می گویم حال انگلیسی ها بدون این مسئله بهتر خواهد بود اما در این خصوص توصیه ای ندارم.

بنابراعلام پایگاه اینترنتی موسسه وات یوکی تنکس که نتایج شش نظرسنجی اخیر را مد نظر قرار داده است ، در فاصله زمانی شش هفته به همه پرسی انگلیس ، نظرسنجی ها،‌دو اردوگاه موافق و مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را برابر می دانند و هر یک را حائز 50 درصد آرا می دانند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار