افزایش حامیان حضور انگلیس در اتحادیه اروپا

نظرسنجی روزنامه گاردین نشان می دهد که طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا با 10 درصد اختلاف، از موافقان برگزیت، پیشی گرفته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس نتایج این نظر سنجی که به درخواست روزنامه گاردین و به صورت تلفنی صورت گرفته است، 47 درصد مردم طرفدار ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا و 39 درصد از آنها مخالف این مساله هستند.

این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که 14 درصد از مردم هنوز تصمیمی در خصوص ماندن انگلیس یا خروج آن از اتحادیه اروپا نگرفته اند.

به نوشته روزنامه گاردین، با این حال نتایج همین نظر سنجی به صورت اینترنتی نشان می دهد که 47 درصد شرکت کنندگان در مقابل 43 درصد خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند. آراء خاکستری در این نظر سنجی ده درصد عنوان شده است.

نتایج نظرسنجی موسسه 'آی سی ام ' همچنین حاکی از بهتر شدن موقعیت حزب کارگر تحت رهبری جرمی کوربین در مقابل کاهش میزان محبوبیت حزب محافظه کار تحت رهبری دیوید کامرون است.

حزب محافظه کار با کسب 36درصد آراء ( 2 درصد کاهش ) و حزب کارگر با کسب 34 درصد ( یک درصد افزایش) به ترتیب احزاب مورد علاقه شرکت کنندگان در این نظر سنجی بوده اند.

این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که حزب یوکیپ که در جریان آخرین نظر سنجی در ارتباط با انتخابات عمومی سال گذشته 13درصد آراء را کسب نمود، همچنان در همین مقدار باقیمانده است.

در نظر سنجی یاد شده 7 درصد شرکت کنندگان به حزب لیبرال دمکرات، 4 درصد به حزب ملی اسکاتلند (SNP) و 1 درصد به حزب پلید( ولز) رای داده اند.

نظرسنجی موسسه «آی.سی.ام» درحالی صورت می گیرد که کمتر از 6 هفته دیگر قرار است همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار شود.

کمپین ها و شخصیت های سیاسی انگلیس برای اولین بار از روز شنبه گذشته که به ' شنبه بزرگ' توصیف شده است، تبلیغات بسیار گسترده خود را در سطح خیابان های این کشور آغاز کردند.

دیوید کامرون با حضور در حوزه انتخابیه اش، طی مراسمی از پوستری رونمایی کرد که در آن تصویری از یک نامه با مضمون «خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 4هزار و 300 پوند به هر خانوار خسارت می رساند» نشان داده شده است.

وی در سخنانی در 'آکسفوردشایر ' در 'ونتی' گفت که در صورتی که مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا بدهند، به پایداری و پیشرفت کشورشان صدمه وارد خواهد شد.

کامرون افزود: من کاملا متقاعد شده ام که امنیت اقتصادی ما در صورت حضور در اتحادیه اروپای اصلاح شده بهتری تامین خواهد شد و درصورت خروج از آن در معرض خطرات جدی قرار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار