عبدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

کمپین حمایت از خانواده اعدامیان راه اندازی می شود/بزهکاری تنها راه تامین مایحتاج بازماندگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمپین جلوگیری از اعدام ناشی از مواد مخدر با حمایت اساتید، حقوقدانان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی راه اندازی می شود.

کمپین جلوگیری از اعدام ناشی از مواد مخدر راه اندازی می شودایرج عبدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: کمپین جلوگیری از اعدام ناشی از مواد مخدر با حمایت جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اساتید، حقوقدانان و فعالان سیاسی و اجتماعی به منظور تسریع در کاهش اعدام راه اندازی می شود. 

وی تصریح کرد: طرح حذف مجازات اعدام که در مجلس نهم در حال بررسی است ، با برگزاری انتخابات اخیر و پیش رو بودن مجلس دهم، با کندی کار مواجه شد که با بررسی های صورت گرفته  از سوی اساتید و نمایندگان به راه اندازی کمپین برای اجرای هر چه سریعتر تصمیم گرفته شد. 

عبدی ادامه داد: هدف از راه اندازی کمپین حذف مجازات اعدام،کمک به بازماندگانی است که پس از اعدام سرپرست خانواده با مشکل معیشت مواجه و نتیجه آن چیزی جز ورود اعضای خانواده به فساد، اعتیاد و بزه کاری برای تامین مایحتاج زندگی نخواهد بود. 

وی با بیان اینکه امضاء راه اندازی کمپین در دانشگاه ها در حال انجام است افزود: با توجه به قوانین جاری در کشور ، درخواست اساتید و نمایندگان از مجمع تشخیص مصلحت نظام در راه اندازی این کمپین ، تعدیل ، بازبینی و کاهش حجم مجازات اعدام است که امیدواریم با همت تشخیص مصلحت، از آسیب های موجود در این بخش جلوگیری کنیم 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از اعدام های بی مورد ، تاثیر بسزایی در کاهش آمار بزه کاری و جنایت ناشی از این قانون خواهد داشت چرا که نبود سرپرست در خانواده، خود زمینه ساز ورود به عالم جرم و خلاف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۹۵
تو رو خدا زودتر جلو این اعدام ها رو بگیرید انها بعد از چند ساب تنبیه شده اند .خانواده ها چه گناهی دارند آنها را از این بیشتر زجر ندهید بیمار و روانه جامعه نسازید
آخرین اخبار