وعده رئیس جمهور موقت برزیل برای سامان دادن به اوضاع سیاسی و اقتصادی

رئیس جمهور موقت برزیل تاکید کرد تلاش می کند تنش‌های موجود در این کشور را چه در عرصه اقتصادی و چه سیاسی کاهش دهد.

وعده رئیس جمهور موقت برزیل برای سامان دادن به اوضاع سیاسی و اقتصادیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل تمر، رئیس جمهور موقت برزیل، که جانشین دیلما روسف شده است، روز یکشنبه در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد تلاش خواهد کرد میزان بیکاری و تنشهای موجود در کشور را چه در عرصه اقتصادی و چه سیاسی کاهش دهد. 

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور موقت برزیل در گفتگو با شبکه تلویزیونی گلوبو اعلام کرد دولت برزیل هزینه‌های عمومی را تا جایی که امکان داشته باشد کاهش خواهد داد. وی تصریح کرد بسیار حائز اهمیت است که دولت اصلاحات مناسبی در نظام بازنشستگی ایجاد کند. 

پس از آنکه سنای برزیل به تعلیق موقت دیلما روسف از مقام ریاست جمهوری و ارجاع وی به دستگاه قضایی به اتهام سوء استفاده از دارایی‌های عمومی رای داد، میشل تمر، که معاون رئیس جمهور برزیل بود، جای روسف را گرفت. روسف، اولین زنی که در بزرگ‌‎‌ترین قدرت اقتصادی منطقه آمریکای لاتین به مقام ریاست جمهوری دست یافت، به ارتکاب جرایم متعدد از جمله سوء استفاده از حسابهای عمومی، کارشکنی در مسیر اجرای عدالت و نقض قانون در اعطای معافیت‌های مالیاتی به فدراسیون بین المللی فوتبال در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ متهم شده است. 

میشل تمر با تاکید بر وعده و وعیدهایی، که هفته گذشته به مردم برزیل داده بود، یکشنبه شب ابراز اطمینان کرد که کاهش هزینه‌های عمومی که دولت وی مد نظر دارد به هیچ وجه برنامه‌های اجتماعی را که حزب کارگران برزیل به اجرا گذاشته است، تحت تاثیر قرار نخواهد داد. 

وب تا زمانی زمام امور برزیل را در دست خواهد داشت که رسیدگی به پرونده دیلما روسف در دستگاه قضایی ادامه داشته باشد. تمر در عین حال تاکید کرده است اگر دوران قدرت وی تا پایان دوره ریاست جمهوری دیلما روسف در سال دو هزار و هجده طول بکشد، در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد نخواهد شد. 

رئیس جمهور موقت برزیل در مصاحبه تلویزیونی خود در پاسخ به اینکه در پایان مسئولیت خود در راس امور در برزیل چه میراثی از خود برای هموطنانش به جا خواهد گذاشت، تصریح کرد کاهش بیکاری و کاهش تنش‌ها در کشور مهم‌ترین مسئله‌ای است که وی مد نظر قرار داده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار