تبریز؛

تاکیدبر نهضت فراگیر اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی درمان اجباری معتادان را بدترین نوع درمان و مبارزه با مصرف مواد مخدر عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نصرتی در همایش یک‌روزه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در شهرستان سراب گفت: امروزه مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌های مصرف مواد افیونی در کشور در ردیف چهارم قرارداد.

وی با اشاره به عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر تأکید کرد: اعتیاد درواقع زلزله خاموش بوده و از این بلای خانمان‌سوز به‌عنوان شوک هزاره سوم یادمی شود.

نصرتی بابیان اینکه 55 درصد طلاق‌ها در کشور ارتباط مستقیمی با اعتیاد یکی از زوجین دارد تصریح کرد: معضل اعتیاد بزرگ‌ترین سرمایه ملی کشورها که همانا نیروی انسانی است را هدف قرار داده و بی‌تفاوتی جامعه می‌تواند بنیان‌های رشد و توسعه را نابود کند.

این مقام مسئول در حوزه مصرف مواد مخدر با هشدار به خانواده‌ها به‌خصوص در مورد هدف بودن جمعیت جوان و نوجوان کشور یاداورشد: امروز به بهانه‌های مختلف مصرف مواد مخدر گسترش داده می‌شود و سودجویانی که فقط اسکناس و پول را می‌شناساند با انواع و اقسام رنگارنگی از مواد مخدر سنتی و صنعتی و به بهانه‌های مردم‌پسند چون مبارزه با افسردگی، لاغری و زیبایی جمعیت فعال کشور را آماج حملات بی‌رحمانه خودکرده‌اند.

نصرتی درمان اجباری را بدترین، پرهزینه‌ترین و کم بازده‌ترین روش مقابله با اعتیاد عنوان کرد و افزود: پیشگیری از اعتیاد به نهضت بزرگ اجتماعی نیاز دارد.

وی ایجاد نشاط و شادی در جامعه، مهار معضل بیکاری و اطلاع‌رسانی و آموزش را مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: رفتارها باید مبتنی بر علم و آگاهی باشد و باید از برخورد کلیشه‌ای با معضل اعتیاد خودداری کنیم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار