مقامات جمهوری خواه: سیاست خارجی ترامپ نگران کننده است

شبکه العربیه در گزارشی به نگرانی جمهوری خواهان از سیاست خارجی ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العربیه در گزارشی به افزایش انتقادها از مواضع عجیب و نامأنوس ترامپ در مسائل سیاست خارجی پرداخت.

العربیه در گزارش خود نوشت: انتقادها از سیاست ها و مواضع غیر معمول دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص امنیت ملی و مسائل دفاعی افزایش یافته است؛ اما جالب توجه این است که این انتقادها از سوی مسئولان سابق نظامی و دولتی جمهوری خواه انجام می شود.

آخرین این انتقادها، سخنان "رابرت گیتس،" وزیر سابق دفاع بود که از نگرانی خود در خصوص مخالفت ترامپ با مشاوره با کارشناسان، پیش از ابراز نظراتش سخن گفت. وی روز گذشته در گفتگویی تلویزیونی با شبکه "سی بی اس" تصریح کرد: نمی توان با چین اعلام جنگ تجاری کرد و از آن طرف از این کشور درخواست یاری در خصوص همکاری با کره شمالی را داد.

وی در ادامه افزود: سیاست او (ترامپ) در خصوص داعش نامشخص است و من از شگفتی او از ولادیمیر پوتین نگرانم.

همچنین ژنرال "دیوید پترائوس،" مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و فرمانده سابق نیروهای ائتلاف در عراق و افغانستان از سخنان ضد اسلام ترامپ ابراز نگرانی کرد. وی در مقاله ای که هفته گذشته در روزنامه "واشینگتن پست" منتشر شد، از حس نگرانی خود از سخنرانی سیاسی و تحریک آمیز علیه مسلمانان و اسلام، به خصوص پیشنهادهایی که خواهان تبعیض دینی علیه اشخاص است، نوشت. این سخنان وی اشاره ای به سخنرانی دونالد ترامپ بود که خواهان ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا شد.

با وجود آنکه وی نام ترامپ را در مقاله خود ذکر نکرد؛ اما از اثرات خطرناک سخنان تحریک آمیز جنگ آمریکا علیه داعش و گروه های تکفیری سخن گفت.

همچنین مایکل هیدن، مدیر سابق سی آی ای در سخنانی اعلام کرد سخنان ترامپ در خصوص مسلمانان غیر قانونی است. وی در مصاحبه با پایگاه بیزینس اینسایدر گفت: این پیشنهادی غیر اخلاقی است که مستحق محکومیت است.

همچنین پیتر کینگ، عضو جمهوری خواه کنگره آمریکا و مدیر سابق کمیته امنیت ملی این کشور با ابراز نگرانی از علاقه ترامپ به پوتین در مصاحبه با شبکه "سی بی اس" گفت: من از نامزد حزب حمایت می کنم؛ اما پرسش هایی در خصوص امنیت ملی دارم. وی همچنین گفت: اگر او می خواهد از نفوذ خود علیه چین استفاده کند؛ چرا از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از ژاپن و کره جنوبی سخن می گوید؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار