کرمان؛

دوره توسعه پایدار شهری ویژه دانشجویان کرمان

فوق‌دکترای توسعه‌ پایدار شهری گفت:دوره‌ی فشرده با موضوع توسعه‌ی پایدار شهری برای دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی و مسئولان امور شهری کرمان برگزار می شود.

دوره توسعه پایدار شهری ویژه دانشجویان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان خانم مینایی با اشاره به تعهد ایران در کنوانسیون آب‌وهوا برای توسعه‌ی پایدار شهری گفت: ایران، در آخرین کنوانسیون آب‌وهوا تعهد داده ضمن کاهش تولید دی‌اکسید کربن، به سمت توسعه‌ی پایدار شهری حرکت کند.

وی بابیان این‌که در این زمینه چندین سال به‌صورت تئوری در قالب ارایه‌ی مقالات کار می‌شود، گفت: فعالیت‌ها در این زمینه به‌صورت عملی درنیامده است.

مینایی افزود: متخصصان، مسایل تئوریک را می‌دانند، اما نمی‌دانند چگونه باید این موارد را در عرصه‌ی عملی اجرا کنند.

مینایی بابیان این‌که ارایه‌ این موارد به‌صورت تئوری چندان فایده ندارد، تأکید کرد: اگر شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان حمایت کنند تا این موارد به‌صورت عملی اجرا شوند، اتفاقات خوبی درزمینه‌ی توسعه‌ی پایدار شهری رخ خواهد داد.

وی در رابطه با برگزاری کنوانسیون جهانی آب‌وهوا برای توسعه‌ی پایدار شهری نیز گفت: هرساله مدیران ارشد و نمایندگان 120 کشور جهان جمع می‌شوند تا در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط‌ زیست و هم‌چنین حفاظت از کره زمین برای نسل‌های آینده تصمیم‌گیری کنند.

مینایی بابیان این‌که ایران امسال به جمع این کشورها پیوسته است، به دیگر موضوع‌های این نشست اشاره وخاطرنشان کرد: ریشه‌کنی فقر، کاهش بیماری‌ها و بهداشت شهری از دیگر شاخص‌های مطرح‌شده در این نشست است که بر اساس آن کشورها برنامه‌ریزی می‌کنند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.