داعش در حال تربیت عناصر تروریستی از بین کودکان!

هفته‌نامه فرانسوی لوپوئن گزارش داد: سربازگیری داعش از کودکان ظرف یک سال دو برابر شده است.

داعش در حال تربیت عناصر تروریستی از بین کودکان!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی انتشار تصاویر تبلیغاتی جدید داعش برای سربازگیری از کودکان و نوجوانان، هفته‌نامه فرانسوی لوپوئن به نقل از گزارش آکادمی نظامی وست پوینت آمریکا اعلام کرد تعداد کودکان و نوجوانانی که توسط داعش به خدمت گرفته شده‌اند، ظرف یک سال، دو برابر شده است.

این هفته نامه فرانسوی در پایگاه اینترنتی خود عکسی از یک داعشی را که چهار کودک و نوجوان کم سن و سال با لباسهای چریکی و پیشانی بندهای مشکی در دو طرفش نشسته اند چاپ کرده و نوشته است: این تصویر برای افکار عمومی انگلیس عمیقا تکان دهنده بود. 

تصاویر ویدیویی که ژانویه گذشته در اینترنت انتشار یافت، کودکی انگلیسی را نشان می داد که رسانه ها نام او را «جان جهادی بسیار جوان» گذاشته اند. این پسربچه در حالی که پیشانی بند مشکی داعش را بسته بود و لباسی چریکی به تن داشت، انگلیس را چنین تهدید می کرد: «ما کافران را خواهیم کشت.»

هویت این کودک توسط پدر بزرگش شناسایی شد، نام او عیسی است و در انگلیس به دنیا آمده است. مادر او انگلیسی و پدرش یک سوئدی به اسلام گرویده است که سه سال پیش به سوریه رفته است.

اما داعش یکشنبه شب (دیشب) فیلم تبلیغاتی جدیدی از کودکان اروپایی تبار انتشار داد. به گفته رومن کایه Romain Caillet کارشناس مسائل مربوطه و مشاور سابق تلویزیون بی.اف.ام ، داعش این نماهنگ را که در بخش تحت کنترل خود در حلب تصویر برداری کرده است، هم زمان با مسابقات آواز خوانی یوروویژن انتشار داد. در این نماهنگ کودکان سرودهایی می خوانند و به شیوه ای دیدنی متذکر می شوند که داعش از افراد بسیار جوان هم نیرو می گیرد. در این فیلم دو کودک با چهره هایی معصوم پیش از اعدام زندانیان، مسیر خود را به نمایندگی از آنچه که آنها «خلافت دوم» می خوانند، شرح می دهند. 

رومن کایه هم مثل دیوید تامسون، کارشناس اسلامگرایی افراطی، معتقد است یکی از این دو کودک، پسر یک فرانسوی است که دو سال پیش در نبرد کشته شده و دومی احتمالا برادر کوچک اوست . 

اما کارشناسان می گویند این اولین بار نیست که داعش تصاویری از کودکان فرانسوی را که پدرشان برای جنگ به سوریه رفته است، نشان می دهد. 

گزارش مرکز ضد تروریستی آکادمی نظامی وست پوینت آمریکا که در فوریه گذشته در خبرگزاری اسپوتنیک انتشار یافت، نشان می دهد تعداد کودکان و نوجوانانی که توسط داعش به خدمت گرفته شده اند در ژانویه سال 2016 نسبت به ژانویه سال 2015 دو برابر شده است. از بیشتر این کودکان به عنوان عامل انتحاری استفاده می شود. بر اساس این تحقیق که برای پنتاگون انجام شده است، شبه نظامیان داعش ترجیح می دهند فرزندان عناصر خود را که در ماموریتها کشته می شوند و یا به دست پلیس سیاسی داعش اعدام می شوند، به خدمت گیرند.

هر چند بیشتر این تروریست‌ها از عراق و سوریه می آیند اما در بین آنها استرالیایی، فرانسوی و همچنین انگلیسی هم وجود دارند. 

شبکه تلویزیونی راشا تودی به نقل از پیتر فورد، سفیر سابق انگلیس در سوریه، می گوید تدابیری که مقامات ترکیه برای جلوگیری از پیوستن خانوادگی برخی ها به صفوف تروریستها، اتخاذ کرده اند کافی نیست و آنها در بیشتر موارد به راحتی از مرز عبور می کنند.

داعش تنها سازمان شبه نظامی نیست که به سرباز گیری از کودکان متوسل شده است. به گفته یونیسف، در حال حاضر حدود 250 هزار کودک در مناقشه های مسلحانه در سراسر دنیا شرکت دارند . حتی بعضی از این کودکان توسط ارتشهای منظم کشورها استخدام شده اند و این در حالی است که بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل توافقنامه های مقابله با استفاده از کودک-سربازها را امضا کرده اند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار