تبریز؛

اگر زمین های ملی را تصرف کرده ایم چرا دولت برای کشت در آنها کانال آب احداث کرده است

کشاورزان روستای لیلاب :اگر زمینهای ملی را تصرف کرده ایم چرا دولت برای ما کآنال انتقال آب احداث کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز جمعی از اهالی روستای لیلاب بخش خاروانای آذربایجان شرقی رسیدگی فوری مسئولان در جلوگیری از ادامه تخریب زمین های زراعی خود را خواستار شدند .

حدود 20 نفر از کشاورزان روستای لیلاب در شهرستان ورزقان به نشانه اعتراض از آنچه که به عنوان تخریب زمینهای زراعی خود می گویند جلوی درب صدا وسیمای آذربایجان شرقی تجمع کردند و 2 نفر از آنها به عنوان نماینده کشاورزان نامه ای با مضمون اینکه هیچ نهادی به داد ما نمی رسد به باشگاه خبرنگاران جوان تحویل دادند .

یکی از این 2 کشاورز که بسیار ناراحت به نظر می رسید گفت : بیش از 500 هکتار از مجموع 1 هزار و 600 هکتار از اراضی این روستا، از سوی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی تصرف شده و اکنون هم شرکت پیمانکار ساخت سد حاجیلر برای برداشت خاک تجهیزات خود را به مزارع گندم و جو گسیل داده و محصولات ما را با خاک یکسان کرده است .

این جوان کشاورز افزود : می گویند زمینهای کشاورزی شما ملی است در حالی که ما از سال 67 در این زمینها کشت می کنیم و دولت نیز برای کمک ما کانال آب احداث کرده است.

زمین های زراعی با هدف ساخت سد خاکی حاجیلار که در 60 کیلومتری روستا واقع شده با لودر تخریب شده و محصولات کشاورزی روستا که بخش عمده آن گندم و جو می‌باشد پایمال شده وکشاورزان شکایت خود را با ارسال نامه‌ای به استانداری آذربایجان‌شرقی، فرمانداری و بخشداری رسانده‌اند ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در پاسخ سوال خبرنگار ما در باره حادثه روستای لیلاب و سد حاجیلرگفت: درجلسه مشترک مسئولان آب منطقه ای و تعدادی از کشاورزان روستا لیلاب مقرر شد هیئتی از کارشناسان اداره کل آب‌منطقه‌ای برای بررسی مشکلات به محل روستا مراجعه کنند.

عزیزپور همچنین گفت : غلامرضا هاشمی مدیر عامل آب منطقه‌ای، آذربایجان شرقی برای پرداخت همه خسارات ناشی از تخریب زمینها توسط ماشین آلات سد حاجیلر قول مساعد داده است .

لیلاب از روستاهای آذربایجان شرقی در دهستان دیزمار مرکزی بخش خاروانای شهرستان ورزقان واقع شده و بیش از 3 هزار نفر جمعیت دارد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
مگر شریعت اسلام مخالف تخریب زراعت است!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یحیی سلیمی
۰۰:۱۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
]چرا شریعت اسلام نه تنها مخالف است بلکه به عاملین آنها مجازات تعیین کرده است.
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
برگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
یکی نیست به فرماندار ورزقان بگوید شما به کشاورزان حق چرا میدهید نه حق زمین و........... لطفا پیگیری نمائید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ضمن تقدیر وتشکر از باشگاه خبرنگاران جوان به استحضار میرساند تاکنون هیچ نهادی به داد این قشر ضعیف ومحروم جامعه نرسیده است .وفقط وفقط با فشار به این قشر خسارت را جبران نموده است!!!!!کسی نیست بپرسد باچه حکمی وطبق کدام قانون این زمینها را تخریب نموده اید مگر ماده ی33و35و36قانون مدنی چه میگوید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!ومهمتر از همه ماده ی37 قانون مدنیست به این صورت که مدیر منابع طبیعی بخش خاروان اقرار میکند که من خود شاهدم که این زمین ها زراعی هستند!!!!!جالب اینجاست رئیس دادگاه خاروانا هیچ حکمی صادر نکرده ولی در جمع روستائیان مظلوم با قباحت تمام اعلام میکند که دولت زور است وکسی نمیتواند در مقابل دولت بایستد .یکی نیست بگوید آقای قاضی چه کسی در مقابل دولت ایستاد مگرغیرازاین است که دولت همان ملت است............ای مسئولان منطقه به داد این طبقه ی زحمت کش برسید چون ما نه امنیت جانی داریم ونه امنیت مالی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!