واشینگتن: تروریست نخواندن «احرار الشام» کار ما نبود!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دو گروه احرار الشام و جیش الاسلام بنا به تصمیم شورای امنیت گروه تروریستی شناخته نشده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هفته گذشته پیشنهاد افزودن نام دو گروه جیش الاسلام و احرار الشام به فهرست گروه های تروریستی را در کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد که این پیشنهاد با مخالفت کشور های آمریکا، انگلیس و فرانسه مواجه شد.

نمایندگان کشورهای مذکور دلیل مخالفت خود در مورد تروریست خواندن این دو گروه را تأثیرات مخرب چنین رویکردی در حصول یک راه حل نهایی برای بحران سوریه و خاتمه بخشیدن به خشونت های این کشور ذکر کردند.

در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه، خبرنگاری با اشاره به ادامه حملات و خشونت های این دو گروه در سوریه از جان کربی سخنگوی وزیر خارجه آمریکا دلیل مخالفت کشورش با این پیشنهاد نماینده روسیه را پرسید و او در جواب گفت که این تصمیم به تنهایی از سوی آمریکا گرفته نشده و تصمیمی است که مورد تأیید گروه بین المللی حمایت از سوری و 20 کشور عضو آن قرار گرفته است.

کربی ادامه داد: حتی نمایندگان روسیه و ایران نیز به عنوان اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه با این تصمیم موافق کرده اند.

وی همچنین اضافه کرد که مجزا کردن گروه های احرار الشام و جیش الاسلام از فهرست گروه های تروریستی نیز تصمیمی مبتنی بر رأی کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
دو گوروی جدید تروریستی الرحمان الفتح جز گوروهای شیطانی هستند،وحز گارگرانگلستان از حزب بد ایجاد شده است واین امر جدید است ،وحزب کارگر قدیم انگلستان مونهدم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
دولت امريکا ديگر حق ندارد در شوراي امنيت سازمان ملل عضو باشد يا وتو کند زيرا ايالاتش فرمانبرداري نمي کنند و قدرتي در امريکا ندارد.
آخرین اخبار